La psiquiatra Marian Rojas sobre la importància de posar límits en una relació: "Les emocions reprimides surten en forma de depressió"
"No es tracta d'anar contra ningú, sinó a favor de mi mateix"

Marian Rojas / EL PERIÓDICO
Cloe Bellido
La psiquiatra Marian Rojas és una coneguda divulgadora sobre salut mental.
Rojas explica que "moltes vegades en una relació, i sobretot en les de parella, no sabem posar els nostres propis límits" I encara que és molt comú escoltar 'aprèn a dir que no' és complicat saber com actuar.
"No és anar contra ningú"
"Jo tendeixo a dir una frase que m'ajuda molt amb els meus pacients. No es tracta d'anar contra ningú, sinó a favor de mi mateix. No és de manera egoista, jo em protegeixo", recorda Marian Rojas. "Jo protegeixo el que em fa bé, protegeixo la meva salut física i psicològica. És crear ponts que milloren la comunicació i la salut.
La psiquiatra assegura que cal aprendre a "identificar que és allò que et perjudica, allò que t'intoxica de cortisol i que activa els teus factors d'estrès".
Rojas adverteix que les "emocions reprimides són aquelles que després surten per la porta del darrere en forma de símptomes físics o en forma de depressió, ansietat o atac de pànic".
"En aquests límits intenta conèixer-te, comprendre que és el que et convé, comunicar aquests límits sense ferir la persona que tens al davant intentant explicar-li per què els poses", afirma.
- Borja Morán, fill de qui dona nom al nou CAP de Sant Fruitós: «Molta gent ens diu que era el seu metge, però també part de la seva família»
- Un vídeo fet amb intel·ligència artificial mostra com era el dia a dia a la mina de Cardona
- Dues metgesses de l'ICS Catalunya central són reconegudes per dedicar-se a la recerca
- Què sabem a hores d'ara del crim de la Baells?
- El govern de Manresa no va poder comprar el sòl per mantenir els dos carrils des de l’Agulla
- Estem desesperats': l'aiguat de Dijous de Corpus va provocar afectacions que es mantenen una setmana després
- Detingut després d'apunyalar i deixar en estat greu el seu company de pis a Manresa
- Xavier Folch, un dels cantants expulsats durant l'espectacle de la Sagrada Família: “Ens van fer fora i ens van tancar en una gàbia fins que es va acabar la festa”