Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Aurelio Rojas, cardiòleg, sobre els beneficis de les sardines: "Pot marcar una gran diferència en la teva salut i el teu cor"

Aquestes són les vegades que les has d'ingerir a la setmana

Cuida la salut del teu cor

Cuida la salut del teu cor / teksomolika

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Lola Gutiérrez

Les malalties cardiovasculars són responsables de més del 25% de les morts a Espanya. Més de 120.000 espanyols pateixen un infart de miocardi o una angina de pit cada any. Darrere del 60% de les malalties cardiovasculars es troba el colesterol. Per tenir cura del cor, l'òrgan vital, l'alimentació i l'activitat física són fonamentals.

Una bona dieta contribueix a un cor més sa i a reduir les possibilitats de patir malalties cardiovasculars. Encara que alguns opten per suplements per millorar la dieta, hi ha aliments que poden marcar la diferència. El doctor Aurelio Rojas exposa els beneficis de les sardines, “un d'aquests aliments que passem per alt… fins que entens què fan en l'àmbit cel·lular”.

En un món on ens compliquem amb suplements, dietes impossibles i productes “fit”, de vegades el més eficaç és també el més simple.

Un petit canvi que pot marcar una gran diferència en la teva salut i el teu cor.

Omega-3 i vitamina D

Les sardines "no només són riques en EPA i DHA, els dos àcids omega-3 més actius al cos humà, sinó que també aporten vitamina D, seleni, calci altament bio disponible i proteïna completa amb tots els aminoàcids essencials", assegura el doctor Rojas. Tot i que cada vegada són més els que recorren als suplements per aconseguir aquest tipus de greixos i vitamines, assegura que "aquest és un combo (omega-3 i vitamina D) difícil de trobar fins i tot en suplements".

"La combinació d'omega-3+vitamina D millora la funció endotelial, redueix l'estrès oxidatiu i modula rutes inflamatòries tan sensibles com NF-κB i IL-6, claus en la prevenció d'hipertensió, síndrome metabòlica i deteriorament cognitiu"

afegeix Rojas.

El peix blau, que inclou sardines (també les de llauna), seitons o salmó, a més, ajuden a evitar que les plaquetes s'activin i formin trombes, de manera que els experts recomanen menjar-los dues vegades a la setmana. "I una dada que gairebé ningú no sap: les sardines contenen taurina, un aminoàcid que millora la pressió arterial, protegeix el cor i facilita l'equilibri del sistema nerviós", revela Rojas.

Segons diversos estudis, el consum habitual de peix blau petit s'associa amb menor progressió de placa ateroescleròtica, millor variabilitat de la freqüència cardíaca, reducció del risc de demència i declivi cognitiu lleu, millor sensibilitat a la insulina, més sacietat i control de pes i disminució de triglicèrids en poques setmanes.

"Si vols aprofitar tots aquests beneficis pren sardines dues vegades per setmana i combina-les amb tomàquet natural. El tomàquet té licopè que es combina amb l'omega-3 per potenciar-ne els efectes i millorar el teu colesterol, la teva pressió arterial i la teva energia", aconsella el metge que conclou que és "un petit canvi que pot marcar una gran diferència en la teva salut i el teu cor".

Tracking Pixel Contents