Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Les frases més impactants de Fernando Simón sobre la covid a 'Lo de Évole'

La conversa va deixar frases impactants que ofereixen una visió profunda i personal dels temps convulsos

Fernando Simón en 'Lo de Évole'

Fernando Simón en 'Lo de Évole' / Atresmedia

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Alexandra Costa

Fernando Simón, el rostre visible de la gestió de la pandèmia a Espanya, es va sincerar amb Jordi Évole en una entrevista reveladora a 'Lo de Évole'. L'epidemiòleg va desgranar els moments més crítics de la crisi sanitària, les decisions més difícils, les opinions sobre la gestió política i la relació amb Salvador Illa, el llavors ministre de Sanitat. La conversa va deixar frases impactants que ofereixen una visió profunda i personal dels temps convulsos.

Preguntat per Évole sobre com definir els primers moments de la pandèmia amb una sola paraula, Simón va sorprendre en triar "tristesa" en lloc "d'eficiència", cosa que li hauria agradat més. Aquesta elecció reflecteix l'impacte emocional que va tenir l'inici de la crisi sanitària per a l'epidemiòleg, que va ser testimoni del patiment i la incertesa que es van apoderar del país. També aprofita per criticar els EUA i Donald Trump per la decisió de treure el país de l'OMS.

La política a la pandèmia

Simón no va esquivar el debat polític i va denunciar haver estat testimoni de "mentides flagrants" durant la pandèmia. Si bé va desmentir haver rebut una "sol·licitud sòlida" del PSOE per liderar la Comunitat de Madrid, l'epidemiòleg va reconèixer que la política va jugar un paper important en la gestió de la crisi i que es va trobar amb "fang brut" al camí.

Una de les frases més impactants de Simón va ser la seva crítica a la gestió de les residències de gent gran per part de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. L'epidemiòleg va destacar la "desproporcionada mortalitat" a la capital durant el primer any de la pandèmia i va qüestionar la decisió de no traslladar alguns pacients als hospitals, encara que reconeix que eren "prerrogatives" de la comunitat autònoma.

"El més dur és quan arribem als 1.000 morts en un dia"

Simón va revelar l'impacte emocional que va tenirassolitr la xifra de 1.000 morts en un sol dia. "Per mi el més dur va ser quan vam arribar als 1.000 morts en un dia. Va ser una sensació de mira que estem fent coses, dures i de gran impacte i, que tenen efecte, però això es veu més tard. Però, tot i això, tenim 1.000 morts", va confessar. Aquesta declaració posa de manifest la càrrega emocional que va suportar l'epidemiòleg en haver de prendre decisions difícils i enfrontar-se a la magnitud de la tragèdia.

La vacunació

Tant per a Illa com per a Simón, l'arribada de la vacuna va suposar un punt d'inflexió. L'exministre de Sanitat va expressar que "se'm va treure de sobre una llosa de mil quilos", paraules que reflectien l'alleujament i l'esperança que sentien en veure que la solució a la pandèmia era cada cop més a prop. Per a Simón, la vacunació va marcar un "canvi radical" i el moment en què va sentir que tot estava sota control.

Salvador Illa va elogiar la valentia de Pedro Sánchez en decretar l'estat d'alarma i confinar la població. "Si pren aquesta decisió, ole els seus collons", va exclamar Illa, reconeixent la dificultat i la responsabilitat que implicava prendre una mesura tan dràstica. L'exministre va revelar que ell i Simón van informar el president de la necessitat de confinar la ciutadania, una decisió que va marcar un abans i un després en la gestió de la pandèmia.

Sanitarios tratan a un paciente con Covid-19.

Sanitaris tractant a un pacient amb Covid-19 / EP

Simón va fer una defensa apassionada de la sanitat pública espanyola, destacant-ne la capacitat per oferir atenció a tota la població, independentment de la seva situació econòmica o nacionalitat. "Amb aquest sistema sanitari, amb aquesta potència i envergadura, que dona atenció a tota la població sense mirar què tens, què guanyes o què no guanyes. Fins i tot si no tens la nacionalitat, però vius aquí se't dona servei", ha subratllat. Aquesta declaració reflecteix la convicció de Simó pel que fa al valor d'un sistema sanitari universal i accessible per a tothom.

L'entrevista també va revelar un costat més humà de Fernando Simón, que va confessar haver rebut "propostes boges" arran de la seva notorietat durant la pandèmia, incloent-hi una oferta per participar en un programa de televisió per "cantar". A més, tant Simón com Illa van expressar el desig d'assistir a un concert junts, un pla que encara no han pogut concretar, mostrant que, més enllà de la gestió de la crisi sanitària, hi ha una amistat i una vida personal.

En definitiva, l'entrevista de Fernando Simón a 'Lo de Évole' va deixar frases impactants que ofereixen una perspectiva valuosa sobre els moments més crítics de la pandèmia, les decisions més difícils, les tensions polítiques i l'impacte emocional que va tenir la crisi sanitària en un dels seus protagonistes clau.

Tracking Pixel Contents