La Confraria de la Vinyala celebra una nova Nit de la Vinyala Agraïda
Es van degustar més de 120 kg de vinyales i es va lliurar el 25è guardó Vinyala Agraïda

La Confraria de la Vinyala celebra una nova Nit de la Vinyala Agraïda / Confraria de la Vinyala
Regió7
La Confraria de la Vinyala va celebrar el passat 27 de novembre, al restaurant Sesoliveres, una nova edició de la tradicional Nit de la Vinyala Agraïda, una cita molt esperada que enguany va reunir 200 confrares i amics en un ambient profundament festiu i de germanor.
Al llarg del sopar es van degustar més de 120 kg de vinyales, elaborades amb sobrassada i xoriç a càrrec de l’equip de cuiners i cuineres de la Confraria.
Durant la vetllada, la Confraria va lliurar el 25è guardó Vinyala Agraïda, un reconeixement que posa en valor entitats que han contribuït a la projecció cultural, social o gastronòmica del territori.
En aquesta ocasió, l’homenatge va recaure en Mapamundi Produccions, empresa odenenca vinculada al món dels esdeveniments populars. Els seus socis, Josep Vicenç Mestre i Lluís Pedraza, van recollir el guardó de mans del president de la Confraria, Marià Miquel i van expressar el seu profund agraïment per la distinció. A més, en un gest de cordialitat i reconeixement mutu, van oferir un obsequi als cuiners de la Confraria, destacant la seva dedicació i el seu mestratge culinari.
La Nit de la Vinyala Agraïda torna a demostrar la vitalitat i el compromís d’una entitat que, any rere any, enforteix la tradició i la defensa d’un producte tan emblemàtic com la vinyala. Un esperit que també es fa palès en les múltiples activitats anuals de la Confraria, que ja suma més de 305 confrares i una trajectòria consolidada dins el panorama cultural i gastronòmic del territori.
La celebració, marcada pel bon ambient i el retrobament entre confrares, reafirma la vitalitat de la confraria de la Vinyala i esdeveniments com aquest son punt de trobada imprescindible.
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- El conseller d’Agricultura durant la pesta porcina del 94: “S’hauria de donar barra lliure per eliminar senglars arreu”
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: 'El cervell no pot processar notícies negatives constantment, la persona es trona insensible i empàtica
- Catalunya prepara canvis a l'ESO: els alumnes de 4t podran triar entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga