La Fira de la Primavera de Navàs va celebrar aquest cap de setmana la seva 90a edició en plena normalitat després del parèntesi degut a la pandèmia. El 2020 no es va poder realitzar i l’any passat es va fer sense parades ni atraccions.
Enguany el tradicional certamen va estar dedicat en major part a potenciar i promocionar el comerç local, així com també les empreses i entitats navassenques per «donar-los protagonisme i rellevància per les dificultats que hagin pogut tenir per la pandèmia», va explicar Uriel Montesinos, regidor de Promoció Econòmica, Medi Ambient, Consum i Salut Pública de l’Ajuntament de Navàs.
Montesinos va afegir que la Fira de la Primavera es va iniciar l’any 1933 «per reclam de l’Associació de Comerciants del poble», i que al llarg dels anys ha anat evolucionant, però sense perdre l’esperit de ser «una fira amb productes multisectorials i amb sobirania alimentària per diversificar i diferenciar».
Més enllà de la fira comercial, que diumenge va reunir 36 establiments i el sector de l’automoció i la maquinària agrícola al llarg del passeig de Ramon Vall, el certamen també va tenir lloc per a la cultura popular.
Així doncs, dissabte es va celebrar una trobada gegantera amb motiu del 40è aniversari del Genís i l’Eulàlia, una de les dues parelles de gegants de Navàs, el concert de Jo Jet i Maria Ribot i exhibicions de gimnàstica artística a càrrec de l’equip de competició Fit Kid Navàs. També va haver-hi espai per als més petits amb les atraccions situades al passeig de Circumval·lació i una exposició que va recollir els cartells que han anunciat la fira des de l’any 1967 fins a l’actualitat.
Aquest any, el Centre Enoturístic del Pla de Bages, ubicat a l’antic escorxador de Navàs, va agafar protagonisme amb diverses activitats, com el tast de vins i cerveses, la mostra de l’exposició Quan les cases feien olor de vi i amb una jornada de portes obertes.
Comerciants consultats per aquest diari es mostraven contents de poder tornar a celebrar amb normalitat la Fira de la Primavera perquè atreu un gran nombre de visitants i és una oportunitat per donar-se a conèixer i vendre els seus productes. A més, si es té en compte que aquest any el certamen va girar entorn del comerç local, molts estaven convençuts que els beneficis serien millors perquè estaven situats al lloc exacte de la fira i els visitants hi passaven per davant.