Segueix-nos a les xarxes socials:

La pastisseria Nou Burjons de Navarcles, aquest dilluns, dia de descansALEX GUERRERO

Iberdrola demana per error més de 10.000 euros en factures de la llum a una pastisseria de Navarcles

La companyia reconeix que hi ha hagut un desgavell en els rebuts, i es compromet a solucionar-ho

Una equivocació en les factures de la llum ha posat l’ai al cor a la pastisseria Nou Burjons de Navarcles, a qui Iberdrola ha arribat a demanar fins a 10.416 euros en dos rebuts corresponents al mes d’octubre. El primer, de 9.718 els va arribar dilluns passat, i aquest dilluns un altre de 698 euros més. Espantats per si haurien de tancar i per si els tallaven la llum, però convençuts que hi havia un error, Teresa Gómez i el seu marit Jordi González, copropietarius de l’establiment, ja havien denunciat els fets al seu gestor, a l’OCU i a Iberdrola, i no ha estat fins aquest mateix dilluns que la companyia ha reconegut que s’havia equivocat, i es compromet a solucionar el tema. Rac1 ha avançat la denúncia i Regió7 ha parlat amb els afectats.

El problema es remunta al mes de març passat perquè és des d’aleshores que «les factures no ens arriben bé», ha explicat Teresa Gómez a aquest diari. Diu que en van rebre algunes de 100 euros, i fins i tot de 45 euros, quan el consum habitual en aquest negoci els suposa factures mensuals «d’entre 800 o 900». Això ja els va fer malpensar que els n’acabaria arribant alguna de més alta per compensar aquests comptes a la baixa, però no fins al nivell en què ho ha fet. «Al juny ja en vam rebre dues de 600 euros», diu Gómez, però és que a l’agost en va arribar una de 1.700, al setembre una de 2.300, i les dues d’octubre ja han estat la gota que ha fet vessar el vas.

Imatge de la factura de prop de 10.000 euros que ha rebut l'establiment

De fet, les dues factures de l’estiu «ja les vam trobar exagerades» i van demanar explicacions tant al gestor com a Iberdrola, i la resposta és que «ens feien lectures estimades perquè Fecsa Endesa (que és la distribuïdora) no els passava la lectura», explica Gómez, i assegura que fins i tot els van amenaçar de tallar-los el subministrament si no pagaven. Pastisseria i companyia van arribar a un acord per poder fer un pla de pagament a terminis davant les dificultats per poder abonar el pagament sencer. I és que, s’havia passat de factures minses a factures que pràcticament triplicaven l’import mensual habitual «que a tot estirar és de 1.000 euros en les èpoques de més feina com Nadal». A més, al negoci han fet esforços per estalviar, i durant l’estiu, per exemple, «només hem encès l’aire condicionat els caps de setmana», apunta Gómez. I amb tot i això, encara faltaven els 9.718 euros de dilluns passat i els 698 d’aquest dilluns. Enmig de la desesperació, aquest mateix dilluns la Teresa i el Jordi han rebut una trucada tant del gestor com del director d’Iberdrola de Catalunya «demanant-nos disculpes i admetent que hi havia un error», explicava Teresa Gómez lamentant que «ens serveixen de poc després de tants mesos de patiment». També els ha dit que la companyia posarà remei a la situació.

Dilluns vinent, aprofitant que és el dia en què el negoci és tancat, «anirem l’oficina a demanar que ens presentin les factures amb les lectures reals». Fins aleshores, no les pagaran, i confien que la trobada serveixi per subsanar l’error i tornar a les quantitats que pertoquen.  

Registra't i no et perdis aquesta notícia!

Ajuda'ns a adaptar més el contingut a tu i aprofita els avantatges dels nostres usuaris registrats.

REGISTRA'T GRATIS

Si ja estàs registrat clica aquí.