Logo Indoorwall Logo Indoorwall Logo Indoorwall Logo Indoorwall

0

Carregant ...
març 2024 la història de INDOORWALL

Unint passions, creant oportunitats d'emprenedoria

Descobreix el recorregut i visió del líder en franquícies de rocòdroms a Espanya, des dels seus humils començaments en un garatge

En el món de l'emprenedoria hi ha poques històries que brillin tant com la de la cadena de rocòdroms Indoorwall. Els seus inicis es remunten a la dècada dels 90, quan en un modest garatge de 40 m² a Martorell, els escaladors Israel Macià i Berta Martín van iniciar un projecte carregat de propòsit: donar suport a joves escaladors en el seu creixement i promoció com a atletes -en aquella època sortirien figures destacades com el dues vegades campió del món Ramón Julián i el polifacètic escalador Edu Marín, que ha obert les vies més espectaculars i dures del planeta-. I sense pensar que estaven posant en marxa un negoci, van començar així a donar vida a una idea visionària que finalment esdevindria Indoorwall.

Des del començament, l'empresa destacaria pel compromís amb la comunitat escaladora i per un enfocament innovador; ingredients que van establir les bases d'una organització que, avui dia, és líder en el seu sector.

Pioners de l'escalada

Aquell garatge que van llogar per només 50.000 pessetes i que estava gestant autèntics escaladors, va ser el punt de mira de professionals de l'escalada arribats de tot el món, que es van fixar en els nous mètodes d'entrenament. Segons el fundador d'Indoorwall, Israel Macià, quan van veure aquell lloc ple de matalassos vells i pneumàtics a sota perquè ocupessin més espai, “es van posar les mans al cap”.

I com no podia ser altrament, el riu va seguir el seu curs, i van decidir potenciar allò que estaven fent bé i els feia diferents. Amb vista a millorar la instal·lació i els seus entrenaments, es traslladen al municipi d'Esparraguera. Aquell any, 2003, l'empresa no només va canviar d'ubicació física, sinó que també va fer un pas endavant en la innovació dels sistemes d'entrenament. Va ser en aquest moment quan es van crear els primers murs de densitat, ara coneguts com a Spray Wall o plafó japonès.

Indoorwall Express és un model de franquícia innovador i tecnològic que redueix els costos d'inversió mantenint una completa experiència d'escalada.

Aquest canvi no va passar desapercebut a la comunitat escaladora mundial. El famós escalador japonès Yuji Hirayama, un dels millors escaladors del món en aquella època, va quedar impressionat pel sistema del mur de densitat durant el seu entrenament al nou rocòdrom. La seva experiència va ser molt positiva i va portar el concepte al Japó, on es va convertir en un estàndard i un referent mundial en l'escalada.

El 2008 tornen a traslladar el rocòdrom amb afany de millora, però aquesta vegada introdueixen a la seva instal·lació estructures d'escalada en 3D, cosa que era innovadora en aquell moment. Aquest moviment estratègic no només va consolidar la seva posició, sinó que també va aplanar el camí per a una sèrie d'èxits impressionants en els propers anys.

En aquesta mateixa època, la cofundadora d'Indoorwall, Berta Martín, va aconseguir un èxit sense precedents a la seva carrera esportiva amb multitud de títols i victòries, establint un llegat encara per igualar a Espanya. Per això, no és estrany que la seva filla Geila Macià estigui entre les millors competidores en el panorama actual a nivell mundial i es perfili com a futura figura olímpica.

Tot allò que envolta Indoorwall, des de les instal·lacions pioneres fins als mètodes d'entrenament més revolucionaris, ha deixat una empremta profunda en l'evolució de l'escalada al nostre país i forma part de la seva història.

Un llegat en constant creixement del qual tu pots formar part

L'enlairament

El camí cap al món empresarial s'havia obert. L'any 2015 va representar una era de transformació per a l'empresa. Indoorwall experimenta un creixement exponencial, expandint la seva presència amb la construcció de quatre nous centres a Santiago, l’Hospitalet, Gran Canaria i Alacant. Durant aquest mateix període la marca segueix a l'avantguarda i consolida la seva reputació com a pioners en el disseny de murs d'escalada. I tornen a marcar tendència amb la introducció a Espanya de la prestigiosa marca búlgara de plafons Walltopia, portant nous colors, textures i adherències a les parets d'escalada de tot el país i oferint experiències d'escalada de primer nivell.

Alhora que revolucionaven el disseny de les seves instal·lacions i desenvolupaven nous plans d'entrenament, en l'àmbit competitiu Indoorwall en associació amb la Federació Espanyola d'Esports de Muntanya i Escalada (FEDME) van assumir la distribució de competicions, elevant els estàndards de qualitat i assegurant la seva posició com un referent en el circuit nacional d'escalada.

Amb aquesta visió audaç i enfocament estratègic, Indoorwall ha trobat l'equilibri perfecte entre inversió i rendibilitat, aconseguint rendiments sense precedents a la indústria dels centres d'escalada. Actualment és el líder indiscutible amb 12 centres i 3 en projectes en marxa.

La nova era dels rocòdroms

En la mateixa línia revolucionària que l'ha caracteritzat sempre, l'empresa de franquícies crea allò que seria la primera App que digitalitza els rocòdroms. Una aplicació que, a més, ofereix als escaladors una experiència més fluida i convenient.

I encara n'hi ha més, perquè novament Indoorwall ens torna a sorprendre a l'era digital amb un nou model d'instal·lació “Indoorwall Express”. Aquest innovador concepte està transformant les regles del joc en el negoci dels rocòdroms. Es tracta d’una instal·lació completa però compacta, que automatitza la majoria de les operacions gràcies a la tecnologia, reduint la necessitat de personal i eliminant la necessitat d’una inversió milionària. Una opció interessant per a emprenedors que es vulguin dedicar professionalment a aquest sector en auge, amb el suport d'una empresa sòlida.

Arrossegar Veure Tancar play
0%