L'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (Adicae) va presentar una demanda contra CaixaBank per "pràctica abusiva" i "competència deslleial" després de cobrar als no clients dos euros de comissió per treure diners dels seus caixers entre març i setembre. Adicae calcula que CaixaBank va cobrar 16 milions d'euros que, a través d'una demanda presentada als jutjats del Mercantil de Barcelona i exposada a Madrid, reclama que siguin tornats.

Segons Adicae, la comissió, que ja no s'aplica, hauria tingut la intenció d'"alterar el mercat i captar clients de la competència a costa dels consumidors", i per això, exi-geix la "devolució total", ja sigui per rescabalament dels danys i perjudicis o enriquiment injust.

Adicae espera que l'entitat torni la comissió sense que calgui que reclamin a títol personal, ja que considera que, "en tractar-se d'una quantitat petita, molts consumidors no reclamaran individualment". A la denúncia, Adicae aporta documentació del cobrament de les comissions i una carta de l'entitat als consumidors on "es posa de manifest una motivació de suposada competència deslleial" per "crear malestar i captar clients de la competència". A l'esmentada carta, enviada per CaixaBank als usuaris que van reclamar la devolució de l'import, l'entitat recorda que les seves targetes "operen sense cap comissió en tota l'extensa xarxa de caixers automàtics del territori espanyol".