Casa Amella inverteix mig milió d'euros en el seu trasllat de Moià a Artés

Aquest any, l'empresa de productes ecològics preveu doblar la facturació

28.03.2016 | 19:36
Dani Amella amb un de les cremes que elabora l´empresa

Dani Amella va començar l'any 2002 la seva aventura empresarial en un garatge de Castellterçol. En concret, Amella va arrencar el negoci comercialitzant olives i oli de Siurana però, amb el temps, ha anat afegint nous productes com salses, pasta, cremes, llegums o hamburgueses, sempre amb una condició, que siguin ecològics, vegans i sense gluten. L'ampliació del negoci –actualment té unes 150 referències- va requerir construir el primer obrador l'any 2011 a Moià. Fa tot just dues setmanes, l'empresa s'ha traslladat a Artés, on ha fet una inversió de mig milió d'euros, i aquest 2016 construiran una nova planta a Batea (Terra Alta) per produir-hi sucs de fruita ecològics. Preveuen doblar la facturació i arribar als 2,6 milions d'euros.

Amb 15 anys Dani Amella va descobrir l'oli de Siurana i això el va portar a interessar-se pels pagesos del Priorat i de la Franja. A partir d'aquí, l'atracció d'Amella pels productes ecològics i de proximitat va anar creixent fins que l'any 2002 va decidir deixar la seva feina de comercial en una fàbrica de conserves de Castellterçol i engegar el seu propi projecte de productes saludables, Casa Amella. L'empresa va començar en un garatge i, al cap de dos anys, va unir-s'hi el seu germà fins arribar a la vintena de treballadors actuals.

Fa tot just quinze dies que l'empresa s'ha traslladat a una nau d'Artés, al Bages, davant la creixent demanada dels seus productes, on s'hi ha fet una inversió de 460.000 euros. A més, aquest 2016 també preveuen obrir una nova fàbrica a Batea que es dedicarà exclusivament a produir sucs de fruita ecològics. En aquest cas, la inversió requerida sumarà un milió d'euros i es tracta d'una societat compartida que porta per nom d'EcoBatea. A Batea, Casa Amella ja hi té un centre productiu on s'hi fan, principalment, olives.

L'obertura de les noves fàbriques permetrà a la companyia ampliar el número de referències del seus productes, actualment en tenen unes 150. Segons ha explicat el director de l'empresa, alguns dels darrers productes que han llançat al mercat són una salsa de calçots ecològica i vegana –la primera de l'Estat d'aquestes característiques- i estan a punt de treure mueslis –flocs de cereals amb alguns afegits com fruita deshidratada i fruits secs- vegans i sense gluten.

Productes saludables per convicció

L'eslògan de Casa Amella és 'Alimentació conscient, ecològica, local i de temporada' i Dani Amella s'ho aplica en la seva vida diària: "tot allò que fabriquem ens ho mengem a casa". De fet, la nova fàbrica d'Artés té la categoria de 'Green Factory', ja que és 100% ecològica, biològica, vegana i sense gluten i, fins i tot, els materials del mobiliari i la pintura de les parets són ecològics.

Amella ha deixat clar que la seva empresa només treballa amb productes de temporada i, per tant, no tenen els mateixos aliments tot l'any. "Per exemple, aquest any ha sigut l'any internacional dels llegums i, en canvi, hi ha hagut pocs llegums. De manera que només hem pogut comercialitzar l'estoc que teníem de llenties i haurem d'esperar a l'agost-setembre que acabi la collita per fer producte nou", ha explicat Amella.

A Casa Amella també estan en contra del 'low cost' perquè consideren que no és bo ni per l'agricultor, ni pel fabricant, ni tampoc pel punt de venda. De fet, l'empresa ha creat una 'taula de pagesos' en què pacten la programació de compra de tot l'any amb els diferents pagesos del país que els hi proporcionen les matèries primeres i també un "preu estable" per a tot l'any. Segons Amella, això fa que el pagès "tingui una planificació i sàpiga què cobrarà".

Creixements anuals de dos dígits i expansió internacional

L'any 2015 Casa Amella va facturar un total d'1,3 milions d'euros i per aquest 2016 confien doblar la facturació. Així ho ha constatat el gerent de la companyia, que ha relatat que bona part del creixement es deurà al fet que amplien el ventall de punts de venda fins arribar als gairebé 700 clients, entre supermercats, cadenes d'alimentació ecològica, xarcuteries i fruiteries. Per ara, l'empresa descarta comercialitzar els seus productes a través del canal de vendes on-line, tot i que sí que contemplen vendre directament al consumidor amb la creació de dos punts de venda directa a les seves fàbriques d'Artés i Bata.

Aquest 2016 també vol ser l'any de l'expansió internacional de l'empresa. Amella ha explicat que ja han començat a viatjar per l'estat espanyol per intentar col·locar els seus productes i, en els propers mesos, començaran a fer-ho per països com França o Anglaterra. "Si som bons a Catalunya també podem ser bons a fora, perquè el nostre mercat és el món", ha explicat Amella. El responsable de l'empresa, però, ha deixat clar que aquesta fase d'expansió no suposarà oblidar l'ADN de la companyia i "continuarem comprant als millors productors de cada lloc".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema