La marca Seat, que es fabrica a la factoria de Martorell, es mantindrà dins el grup automobilístic Volkswagen. Així ho va assegurar ahir el president de la companyia, Matthias Müller, i d'aquesta manera va desmentir els rumors de venda que s'han escampat aquests darrers dies. A banda de Seat, Müller va confirmar que Ducatti tampoc no marxarà del grup.

El president de Volkswagen va insistir ahir en una entrevista a la revista especialitzada Auto, Motor und Sport que el consorci no es vol desprendre de cap de les seves marques i, en el cas de Seat, va matisar que "s'ha desenvolupat bé els últims cinc anys, sempre cap amunt", i que no està en venda. Quant a Ducatti, Müller va dir que "les dues rodes també són part de la mobilitat". Per això, va dir que també es mantindrà en el grup, per bé que no va descartar un canvi d'estratègia en els propers deu anys, en el sentit d'estudiar "si serà només una orientació esportiva o si també hi haurà altres coses", segons va considerar el president del grup Volkswagen.

"Parlo menys de vendre marques que de comprar-ne", va insistir Müller, i va recordar que Volkswagen acaba d'entrar en el capital de Gett, una de les principals competidores d'Uber en serveis de taxi, i que donarà servei a les principals ciutats alemanyes a partir de la primera meitat del 2017. Per a Volkswagen, aquesta aliança és un pilar fonamental de la nova estratègia del grup empresarial per reorientar-se cap al futur de la mobilitat, i amb l'objectiu que el 2025 una part important de la facturació de la companyia alemanya procedeixi de serveis de mobilitat innovadors.

El grup Volkswagen agrupa actualment les marques VW, Skoda i Seat; Audi, Lamborghini i Ducatti; Porsche, Bentley i Bugatti i VW Vehicles Comercials, Scania i MAN.

Més revisions pel trucatge

Müller també va confirmar ahir que el govern alemany ha autoritzat la petició per revisar a tot Europa un milió més de vehicles dièsel, principalment del model Golf, afectats per la manipulació de les emissions de gasos.

Müller va fer pública aquesta decisió en la celebració de la junta general d'accionistes d'ahir a Hannover, nou mesos després que sortís a la llum el trucatge dels motors dièsel. Va demanar disculpes als 3.000 accionistes presents, i va proposar-los el repartiment d'un dividend, malgrat la crisi que travessa la companyia arran de la manipulació dels motors.

Amb la nova autorització de l'Oficina Federal de Transport Automobilístic ja seran 3,7 milions de vehicles amb motor EA 189 els que podran ser revisats, si bé el total d'afectats per la manipulació puja als 11 milions de vehicles, dels quals 8,5 milions es van vendre a Europa.

Els models que ja poden passar pel taller són el Passat, el Tiguan, el Caddy, totes les variants del Golf, el Seat Exeo, l'Skoda Superb i els Audi A3, A4 i el Q5.

Müller també va anunciar que a partir del juny del 2017 la companyia equiparà els seus motors de combustió TSI i TFSi amb filtres de partícules Otto, i va recordar que els vehicles elèctrics són una part fonamental de la nova estratègia de l'empresa.