Un estudi conclou que el Barça genera l'1,5% del PIB de Barcelona

Deloitte sosté en un informe que l'activitat del
club va tenir un impacte econòmic de 906 milions

30.06.2016 | 07:13
Aficionats del Barça celebren el títol de Lliga 2015-2016

El FC Barcelona va generar la temporada 2014-2015 a la ciutat de Barcelona un impacte econòmic de 906 milions d'euros, una xifra que representa un 1,5% del PIB de la capital, segons un estudi de la firma Deloitte. Aquesta xifra suposa un increment del 19,3% respecte a la temporada anterior, quan el club blaugrana va generar un impacte de 750 milions d'euros, l'1,2% del PIB de la ciutat.
L'informe, que es va presentar fa uns dies al Col·legi d'Economistes de Catalunya, assenyala que l'impacte econòmic del FC Barcelona ha superat les previsions que s'havien fet d'una temporada a l'altra. En els resultats de l'estudi també destaca l'efecte sobre l'ocupació, amb 16.620 llocs de treball directes, indirectes i induïts gràcies a l'activitat del club, l'equivalent al 18% de l'atur registrat a Barcelona. Aquesta xifra suposa un 9% d'augment respecte a la temporada 2013-14, que en va tenir 15.265. L'anterior estudi -en què es detallaven dades de la temporada 2013-2014- preveia que l'impacte en el PIB de la ciutat augmentaria amb l'entrada en funcionament de l'Espai Barça en un 9%, i que arribaria als 826 milions d'euros. No obstant això, la xifra de 906 milions de la temporada 2014-2015 ja ha aconseguit arribar a aquest nivell d'impacte, sense que l'Espai Barça hagi tingut encara cap efecte. A més, per cada euro de despesa directa a la ciutat de Barcelona en el marc de l'activitat del Barça, es van generar 2,3 euros de PIB, i això, segons diu l'estudi, també ajuda a entendre la sostenibilitat econòmica actual i futura del club. En relació amb els efectes en el turisme, l'activitat del FC Barcelona va provocar que el 6% dels turistes de la ciutat tinguessin el club com a motiu principal de la seva visita a la capital. Aquest turisme va generar la temporada 2014-2015 1,47 milions de pernoctacions, equivalents al 59% de les que genera el segment de turisme de congressos, reunions i esdeveniments. El club barcelonista va mobilitzar 2,4 milions d'aficionats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema