La campanya de Setmana Santa promourà la firma de més de 21.300 contractes a Catalunya, el 10% més que els generats l'any passat, segons es desprèn d'un informe elaborat per l'empresa Randstad.

L'estudi, centrat en els sectors de transport, distribució, hostaleria i entreteniment, que són els que més impulsen la contractació durant aquesta època de l'any, constata que la generació d'aquest tipus de contractes va descendir des del 2011 fins al 2013, quan es van registrar 12.616 noves firmes, si bé revela que des d'aleshores la xifra no ha parat de créixer.

A Catalunya, Barcelona és la demarcació que registra un augment interanual de la contractació més elevat, de l'11,5%, la qual cosa equival a 15.150 nous contractes i suposa el 71,1% del total de llocs de treball que es generaran a Catalunya durant la campanya de Setmana Santa.

En l'àmbit de tot l'estat, Randstad preveu que se signin prop de 162.500 contractes durant la temporada de Setmana Santa, el 7,6% més, si bé l'informe concreta que el creixement acumulat dels últims quatre anys ja se situa per damunt del 64%.

«L'estacionalitat lligada a aquesta època de l'any motiva que la contractació temporal sigui la fórmula més adequada perquè les empreses puguin reforçar les seves plantilles davant l'augment puntual de la demanda, sobretot relacionada amb el turisme, tant nacional com internacional», explica el director de Relacions Institucionals de Randstad, Luis Pérez. També afegeix que «aquests contractes són una porta d'accés al mercat laboral i ofereixen la possibilitat que es converteixin en un contracte indefinit en el futur».

En el conjunt de l'estat, l'increment de les contractacions és del 8%, encara que, segons es desprèn de l'estudi, l'Aragó és la regió que en registrarà un augment més elevat, amb un creixement del 15%. La segueixen Cantàbria, Andalusia i Castella-la Manxa, totes elles amb augments superiors al 10%, i per sota de la mitjana espanyola se situen Galícia i la Rioja, amb variacions positives del 6,2% i el 6%, respectivament.

En termes absoluts, l'anàlisi detecta tres regions clau a l'hora de dur a terme contractacions: Catalunya, Madrid i la Comunitat Valenciana, que acumulen el 56% de tots els contractes previstos per a Setmana Santa.

Les empreses que incorporaran nous treballadors durant Setmana Santa busquen professionals que cobreixin les necessitats derivades de l'augment de negoci a causa del repunt estacional que genera, principalment, l'augment del turisme, motiu pel qual demanen perfils de treballadors que tinguin experiència prèvia i que dominin diferents idiomes.