El tren-tramvia ha de transcórrer per l'actual línia de mercaderies que connecta Súria i Sallent amb Manresa, propietat de Ferrocarrils de la Generalitat. Es tracta d'una línia que, antigament, havia servit per al transport de viatgers però que ara només es fa servir per transportar la potassa des de les mines del Bages. La recuperació de la línia per al ús de viatgers és una llarga reivindicació de diferents ajuntaments i entitats de la comarca.

El sistema combina el tren convencional en trajectes que uneixen poblacions amb el del tramvia dins dels nuclis urbans, amb els combois arran de terra i estacions. La línia té un total de 25,7 quilòmetres que s'hauran d'electrificar. A més, també s'hauran de desdoblar alguns trams per permetre el creuament de combois i adaptar els trams urbans a les necessitats del tramvia.

Les vies arribaran fins als municipis de Súria i Sallent que ara es troben allunyades de la línia. A més d'aquestes dues parades també es construiran estacions a Callús, Sant Iscle, Santpedor i en equipaments com la presó de Lledoners i el Parc Tecnològic de la Catalunya central.