Pel que fa a l’autopista de Manresa a Terrassa (C-16), el cost del peatge incrementa 0,16 cèntims de dilluns a divendres (el 4,65 %) i 0,28 cèntims els dissabtes i festius (el 4,47 %). El tram d’aquesta mateixa autopista entre Sant Cugat i Terrassa s’apuja 0,05 cèntims de dilluns a divendres (el 4,42 %) i 0,09 cèntims els dissabtes i festius (el 4,39 %). Passar pel túnel del Cadí arribarà a costar 11 euros, ja que s’encareix 0,48 cèntims (el 4,56%).

Els contractes subscrits entre la Generalitat i les empreses concessionàries de les autopistes preveuen una actualització anual del peatge que paguen els usuaris. El càlcul de l’increment de tarifes aprovat té en compte la repercussió del 95 % de la variació de l’IPC durant l’any 2008 (en total el 3,4 %) i els increments pendents d’exercicis anteriors al 2003, corresponents a la repercussió de l’IVA del 7 % al 16 % i de l’IPC (l’1,2 % addicional). Aquests increments pendents d’aplicar es repercuteixen sobre els usuaris de forma lineal des del 2005 i fins l’any 2013, segons l’acord assolit en el marc del grup de treball sobre peatges, per tal d’aminorar-ne l’impacte sobre els usuaris.

Josep Rull, diputat de CiU al Parlament, va denunciar que l’increment de preu dels peatges «per sobre de l’IPC és inadmissible en un moment de crisi econòmica com el vivim». I va dir que amb la justificació en relació amb l’IVA pendent «el tripartit està incomplint l’acord del grup de treball sobre peatges, que estableix que aquest IVA no pot repercutir en cap cas en els usuaris».