Segueix-nos a les xarxes socials:

«Eufòria» es converteix en un fenomen entre l’audiència infantil

El 75% dels espectadors de la segona semifinal del format musical de TV3 conduït per Miki Nuñez i Marta Torné estaven a la franja dels 4 als 12 anys

«Eufòria» es converteix en un fenomen entre l’audiència infantil

Que el talent musical Eufòria s’ha convertit en un fenomen entre els joves ja és un fet constatat. Els primers a convertir-se en fans del concurs han sigut, com era de preveure, els joves entre 13 i 24 anys. Tot i que, al ser un espai molt familiar, també els pares i els avis van començar aviat a interessar-se pel format. I fins i tot a agafar carinyo als «eufòrics» i «eufòriques». Però les últimes dades apunten que ha irromput amb força una nova franja: la dels nens entre 4 i 12 anys. I no és testimonial: el 75,3% dels qui van veure la segona semifinal del dia 11 passat eren nens i preadolescents. «Els nens s’han apoderat del comandament a distància», resumeix Cristian Trepat, cap de Programes d’Entreteniment i Actualitat de TV3.

Aquesta última inesperada dada se suma a la bateria de rècords que està aconseguint el ‘talent’: la segona final la van veure 398.000 persones, cosa que suposa ni més ni menys que un 25,7% de quota de pantalla. I no oblidem que els divendres, a la mateixa hora, Antena 3 ofereix un format que va dirigit a un públic semblant : La Voz Kids. D’ells, el 75,3% eren nens de 4 a 12 anys (els nous fans), el 18,7%, joves de 13 a 24 (casualment ara és el percentatge més baix); el 26,1%, de 25 a 44 anys (¿seran aquí els pares?) ; el 20,7%, de 45 a 64 anys (¿són els pares i avis?), i el 27,1%, de més de 65 anys (¿els avis?). Les votacions d’aquesta gala també van arribar al nombre més alt: un total de 127.000 vots.

I la final és a la cantonada. Aquesta nit, a les 22.05 h comença la carrera per conèixer el guanyador o guanyadora d’aquesta primera edició d’entre els tres finalistes: Triquell, Mariona i Núria, que, com la resta de concursants que han passat per aquest reeixit format - presentat pel cantant Miki Núñez i l’actriu Marta Torné-, ja s’han convertit en veritables referents per a aquests petits espectadors, aportant-los valors com la cultura de l’esforç, el companyerisme, la diversitat, tant en orígens dels catalans com d’identitats de gènere i l’ús del català com a llengua d’oci.

Prem per veure més contingut per a tu