L'electricitat és el servei pitjor valorat per les llars a l'Estat espa-nyol ja que prop d'una de cada cinc (19%) està insatisfeta amb la qualitat del servei elèctric, segons l'enquesta de llars que realitza periòdicament la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

El principal motiu d'insatisfacció és l'elevat preu del servei (mal valorat pel 93% dels insatisfets), seguit de la manca de claredat de les factures i dels preus aplicats al subministrament. Són dades del quart trimestre del 2017, període en el qual l'electricitat va tornar a ser el servei que provoca més descontentament entre els enquestats, tal com va passar el darrer trimestre de l'any anterior. El segon servei pitjor valorat és el de banda ampla fixa (17%), seguit de prop de la televisió de pagament (16%). En tots dos casos, la principal crítica és l'elevat preu del servei.

El servei de telefonia mòbil és el que rep una valoració menys negativa, amb una insatisfacció del 9%. L'Internet mòbil té el 10% de consumidors insatisfets i el gas natural, el 12%, amb la qual cosa es manté estable en relació amb el mateix període de l'any anterior.