Les matriculacions 'tàctiques' d'automòbils es van situar en 11.133 unitats durant el mes de febrer passat, la qual cosa es tradueix en una disminució del 9,2% en comparació amb el mateix mes de l'any anterior, segons dades de la consultora MSI.

Aquest tipus de vendes contemplen operacions de 'quilòmetre zero', així com models destinats a l'exportació, automatriculaciones i flotes de marca per a ús intern. Per a algunes signatures aquestes operacions representen "un mercat d'oportunitat" i s'emmarquen en la seva estratègia comercial acordada amb les seves xarxes.

Durant el segon mes de l'any actual, les automatriculaciones van representar el 11,1% del total de les vendes de turismes a Espanya, que van tancar febrer amb un volum de 100.725 unitats i una baixada del 8,9%.

Les dades de MSI, a les quals va tenir accés Europa Press, posen de manifest que Alfa Romeo va ser la marca que va comptabilitzar una major quota de automatriculaciones sobre el conjunt dels seus lliuraments, amb un 42,1% i 141 unitats (+6,8%) sobre un total de 335 vendes (+23,1%) el mes passat.

La segona marca amb major penetració d'aquest tipus d'operacions al febrer va ser Jeep, amb 520 matriculacions tàctiques, un 566% més, un 32,9% sobre un total de 1.580 unitats, un 90,1% més, mentre que la tercera plaça va ser Subaru, amb 71 operacions tàctiques (+162,9%), un 28,1% sobre el conjunt dels seus 253 vendes mensuals (+16,5%).

Per darrere es van situar Smart, amb 81 automatriculaciones al febrer, un 2,5% més i un 23,5% del total (344 unitats totals i un descens del 11,7%), i la britànica Jaguar, amb 64 vendes 'tàctiques', un 77,7% més i un 22,2% sobre el seu volum, i uns lliuraments totals de 288 unitats, un 10,7% més.