Els premis «Cotxe de l’Any dels Lectors» de Prensa Ibérica van tornar a reunir ahir el sector de l’automoció espanyol en una concorreguda gala en la qual el Hyundai Ioniq 5 va rebre la vintena edició d’aquests consolidats guardons.

Durant la mateixa gala també van ser protagonistes Wayne Griffiths, president de la companyia amb seu a Martorell Seat, i Alphabet España, premiats en aquesta ocasió amb les distinció de «Nom del Motor» i amb el «Premi Institucional del Motor», respectivament.

Reyes Maroto, ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, aprofitava la seva assistència a aquest esdeveniment per a anunciar «la publicació al BOE d’una nova convocatòria que desenvolupem amb les Agrupacions Empresarials Innovadores amb una inversió de 50 milions d’euros, i en la qual la indústria de l’automoció és de les que més es beneficia». Maroto també posava en relleu «l’aprovació de les bases del Pacte d’Estat per la Indústria en un document que demà es presentarà en el Congrés i en el qual s’identifiquen als agents econòmics i socials com una palanca de transformació i que a través d’aquest pacte d’estat es dona la confiança i la seguretat necessària».

La titular de la cartera d’Indústria admetia que «ens trobem en un moment complex de transformació però en el qual també hem d’escriure una història per a la indústria de l’automoció, reforçant la col·laboració público-privada per liderar aquest procés». En aquest sentit, Maroto va posar l’accent principalment en la posada en marxa del PERTE del Vehicle Elèctric i Connecta al qual s’ha sumat el PERTE Xip recentment presentat amb una inversió pública de més de 12.000 milions d’euros, que suposa que «Espanya no només vol jugar el partit, si no que surt a guanyar».

Transformació de la mobilitat

Javier Moll, president de Prensa Ibérica, va destacar en la seva intervenció «el compromís del sector de l’automoció amb el progrés i que, malgrat les dificultats, manté el pols inversor i trepitja l’accelerador per adaptar-se com més aviat millor a la transformació de la mobilitat». Un procés protagonitzat per l’electricitat en el qual «les marques estan fent passos cada vegada més ferms» secundats pel Govern amb l’objectiu de «convertir al nostre país en un hub de l’electromobilitat i impulsar l’economia, l’ocupació i la solvència d’un sector que és tractor al nostre país».

Davant el nou escenari industrial dominat per l’electricitat, el president de Prensa Ibérica va assegurar durant el seu parlament que «ens trobem davant un repte, i alhora una oportunitat que no podem desaprofitar. Un tren al qual Espanya ha de pujar, i ha de fer-ho al vagó del davant».

Per finalitzar la seva intervenció, Javier Moll concloïa el seu discurs posant en valor el compromís de Prensa Ibérica per mantenir i reforçar el seu suport a la informació relacionada amb el món de l’automoció. Una «estratègia que es consolida amb la incorporació dels millors professionals per apostar des de les nostres capçaleres per la nova mobilitat i potenciar la nostra publicació estrella, NeoMotor, que agrupa tota la informació del sector».

Cotxe de l’Any dels Lectors

Polo Satrústegui, director general de Hyundai Motor España, recollia de mans de la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme el guardó de Cotxe de l’Any dels Lectors 2022 aconseguit pel Hyundai Ioniq 5. Un reconeixement que, segons Satrústequi, «ens fa especial il·lusió rebre perquè és el primer model elèctric que obté el premi Cotxe de l’Any dels Lectors, la qual cosa demostra que el mercat està canviant en la seva evolució cap a la sostenibilitat».

Així mateix, segons el directiu de la marca coreana, «el Ioniq 5 és la punta de llança en matèria de tecnologia elèctrica de Hyundai, el major exponent d’una aposta pels vehicles elèctrics per part de la nostra marca i que és l’avançament d’una gamma 100% elèctrica que comptarà amb 11 models d’aquí a 2030 i una inversió de 15.000 milions d’euros».

Per la seva part, Alberto Copado, CEO d’Alphabet España, va manifestar la seva satisfacció en recollir el Premi Institucional del Motor i va assegurar que «aquest reconeixement suposa un impuls en la nostra motivació per continuar avançant a impulsar la mobilitat sostenible per als nostres clients, igual que una injecció d’il·lusió per a tot el nostre equip i empreses col·laboradores». Així mateix, el màxim dirigent a Espanya d’aquesta companyia de rènting del Grup BMW va recordar el camí que queda per recórrer «per continuar oferint noves solucions i productes innovadors i caracteritzats per la sostenibilitat que ens ajudin en aquesta transició».

En la seva edició 2022 els Premis Cotxe de l’Any dels Lectors han atorgat la distinció Nom del Motor a Wayne Griffiths. El president de Seat S.A. iniciava la seva intervenció mostrant la seva satisfacció per rebre un premi que «reconeix l’esforç de Seat per convertir Espanya en un hub del vehicle elèctric a Europa». Un punt de referència per a la indústria automotriu que s’iniciava fa més de 70 anys quan «Seat va posar Espanya sobre rodes. Ara toca posar Espanya sobre rodes elèctriques». En aquest sentit el principal dirigent de la firma amb seu a Martorell va destacar la tasca realitzada per «convèncer el Grup VW per mobilitzar 10.000 milions d’euros en un autèntic projecte de país que suposa la inversió més gran del grup fora de les fronteres alemanyes». Tot un desafiament del qual sortirà el primer «cotxe elèctric i sostenible made in Spain», davant un futur enfront del qual «no hi ha pla B, i en el qual és el moment d’accelerar i hem de sortir a guanyar». Niurka Sancho, directora de lubrificants de Cepsa, i Raúl Costilla, CEO i director general de Mapfre Vida, van acompanyar Javier Moll i Reyes Maroto en el lliurament de les escultures de Martín Chirino a cadascun dels guardonats.