E

ls accessos a la C-16 han permès que en els darrers mesos hi hagi hagut conductors que s'hagin incorporat a aquesta via en sentit contrari. El resultat en aquestes situacions sol ser tràgic, perquè el que un conductor menys espera quan circula per una vida de doble carril i sentit únic es trobar un vehicle que faci el recorregut en sentit contrari i perquè el mateix xofer del vehicle que comet la imprudència difícilment reaccionarà amb la serenor suficient per no posar en perill la seva vida i la dels altres. De fet, en més d'una ocasió, el resultat d'aquestes topades a la C-16 ha estat mortal. I no només això, sinó que entre les principals causes de mort a la C-16 des que és autovia des de Sant Fruitós fins a Berga hi ha aquesta circumstància, un fet totalment anòmal. Justament, el que ha deixat en certa manera en fora de joc l'administració catalana ha estat l'alta incidència de vehicles que entren a l'autovia per les vies que són exclusivament de sortida. Asseguren que aquesta incidència no es dóna pràcticament enlloc més del país i no veuen una relació entre les tipologies d'accés i el fet que alguns conductors puguin errar la trajectòria i circular en direcció contrària. Segurament que és difícil poder prendre mesures generals per a situacions que són particulars, que en cada cas poden respondre a uns condicionaments diferents. El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha anunciat que farà un estudi punt per punt i que prendrà les mesures pertinents en cada cas. El que s'ha reclamat des que es van conèixer els primers casos és que s'actuï; si es creu que de manera individualitzada es veurà bé, però que s'actuï. El que no ens pot passar és haver de lamentar alguna altra mort per una acció que tot indica que tenim mecanismes per poder evitar.