E

l Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Manresa, actualment en redacció, dibuixa una zona del Congost de la qual desapareix la carretera que va a Sant Joan de Vilatorrada per tal que la zona esportiva pugui arribar fins al parc del Cardener sense el tall que suposa ara aquest vial. A canvi, s'assegura l'accés al Congost per un nou pont que travessaria el riu provinent de la carretera de Cardona, i per una nova avinguda (de l'Esport) que aniria paral·lela a la via del tren i que enllaçaria amb l'eix Transversal. Seria una manera definitiva d'acostar la zona del Congost a la ciutat i viceversa i, amb la nova estació de tren de la Renfe i el nou espai multiusos previst al polígon del Pont Nou, de potenciar aquest sector. De moment, les idees són damunt la taula i, amb més o menys concreció, formen part del document amb què treballen els redactors del POUM, que tenen la voluntat de portar-lo a aprovació inicial abans de l'estiu. La seva capacitat i interès per explicar, a mesura que s'ha anat avançat en la important feina de dibuixar cap on ha d'evolucionar la Manresa del 2030, alguns detalls de com serà aquesta transformació, ha permès que per als ciutadans aquest pla no sigui una capsa tancada, misteriosa i inaccessible. Els redactors han anat donant informació de la seva feina i han permès, d'aquesta manera, que entre la ciutadania es generi debat. Un debat que, per posar només un exemple, ja ha comportat que la idea d'eliminar l'estació Manresa Baixador dels FGC hagi quedat descartada perquè la ciutadania vol aquesta estació. Insinuar que aquesta informació només estigui a l'abast dels polítics, criticar que se'n faci difusió, és fruit d'una interpretació molt limitada del que ha de ser la comunicació entre institucions i ciutadania. La comunicació ha de ser transparent i totalment oberta i accessible. Per a qui treballen els redactors del POUM és per a la ciutat sencera, que és la que gaudirà o patirà els seus fruits. La predisposició a explicar-se només es pot aplaudir.