Durant els primers anys del segle, abans que l'encongiment brutal de l'economia durant la crisi deixés les administracions sense un cèntim per invertir, hi va haver una certa epidèmia de planificació d'aeroports, amb la idea que el transport aeri creixeria de forma sostinguda i indefinida i, per tant, l'arribada de turisme d'alt nivell adquisitiu s'assegurava posant pistes pertot arreu. Una idea similar sobrevolava les intencions de la Generalitat en relació amb l'aeròdrom de la Cerdanya. Tanmateix, la resistència de residents i representants de la comarca ha acabat situant la instal·lació més o menys en el punt on és ara, amb garanties de protecció de l'entorn. El sostre edificable previst en el primer pla es redueix de forma substancial, i l'aviació comercial hi continuarà sent vetada en favor de les activitats lúdiques i esportives. El Pla Director Urbanístic que va aprovar abans-d'ahir la Comissió d'Urbanisme posa les coses al seu lloc, i escolta un criteri local que sempre hauria hagut de ser el predominant en tot aquest procés.