El desacord entre el departament de Territori de la Generalitat i Manresa i la comarca del Bages pot arribar als pitjors nivells en molts anys. La Govern català no només no ha volgut afrontar mai el desdoblament del tram sud de la C-55 (abans C-1411 i eix del Llobregat), una obra reclamadíssima políticament i socialment, sinó que ara llança la proposta definitiva: esperar dos anys més, que és quan en teoria s'aplicarà la vinyeta (pagament d'un impost únic per circular per les carreteres catalanes i eliminar els peatges) i prescindir d'aquesta obra, pressupostada, projectada i amb consens polític (com a mínim parcial). A la C-55 s'ha resolt l'alta sinistralitat amb unes obres que l'han convertit en un embut, on se circula pràcticament entre tanques i a baixa velocitat. Hauria tingut el mateix resultat en accidentalitat un desdoblament, i Manresa i el Bages haurien guanyat potencial econòmic, qualitat de viatge i rapidesa en l'eix Manresa-Martorell. La Generalitat proposa anul·lar aquest recorregut per fer que el trànsit, amb més quilòmetres, passi per Viladecavalls i Abrera.