Així ho ha plantejat la direcció a la reunió amb el comitè d'empresa de la companyia en què ha presentat el seu pla d'ajust, segons que han informat a Efe fonts sindicals.

A la reunió d'avui, que ha començat a les vuit del matí, han assistit la direcció de l'empresa amb els sindicats que integren el comitè d'empresa, entre els que destaquen UGT, CCOO i CGT.

La petició de Seat de començar a negociar l'ERO per Nadal, de manera que s'escurci el termini de dos mesos de negociació amb tutela d'un inspector de treball que es preveu per a qualsevol expedient, ha estat rebuda amb rebuig pels representants dels treballadors, que preferirien començar la negociació del nou ajust després.

L'anterior ERO de Seat, per a 4.150 persones i que s'està aplicant en aquest moment a través de diversos aturades puntuals en la diferents línies de muntatge de Martorell, ja no va ser aprovat pels sindicats, si bé la Generalitat li va donar el vistiplau.

Les mateixes fonts sindicals han detallat que l'ERO s'aplicarà de la següent manera: 7 dies per a la línia 3, que fabrica la nova berlina Exeo i l'Ibiza vell, i que afectarà 1.400 persones.

A més, prop de 2.100 treballadors deixaran de treballar 23 dies en la línia 2, que fabrica el León i l'Altea, i a prop de 1.800 operaris deixaran el seu lloc durant 29 dies en la línia 1, que és la que munta l'actual Ibiza, que és el model estrella de la marca espanyola.

La previsió és que aquest nou ERO tampoc tingui l'acord sindical i que des del comitè d'empresa s'elabori un contrainforme per rebatre les tesis de l'empresa, tal com es va fer amb l'anterior expedient ara en vigor.

Cal recordar que el nou ERO es negociarà en un marc que se solaparà amb el nou conveni, que a Seat ha de començar a negociar-se a partir de l'1 de gener que ve, i que en cas de no arribar a bon port suposaria una congelació salarial "de facto" per als treballadors.

Durant l'any 2009 també es confirmarà si finalment Seat aconsegueix fabricar el Q3, un model tot terreny d'Audi al que aspira la planta de Martorell i que garantiria la seva viabilitat industrial, un extrem que encara no ha estat confirmat per l'empresa.