Les vendes de vehicles de Seat en els primers nou dies d'octubre han caigut el 23,5% i han baixat el 28,3%, si es tenen en compte els 13 primers dies. Aquests descensos de vendes són els primers que es donen des de l'esclat de la crisi dels motors dièsel manipulats per Volkswagen, encara que caldrà esperar a final de mes per fer una comparació de mes a mes.

En concret, en els primers nou dies els lliuraments de Seat han estat de 1.323 unitats (el 7,13% de quota) i als tretze dies han baixat a 1.404 (del 6,74%). Fonts de Seat han explicat a Efe que la previsió que estudia la companyia és la de tancar el mes d'octubre a l'alça.

A l'agost, tradicionalment, Seat tanca la fàbrica de Martorell per vacances i no hi ha producció, cosa que es tradueix que al setembre hi ha una acumulació de comandes, que els primers dies d'octubre tornen a baixar per després equilibrar-se a final de mes.

Per contra, el grup Volkswagen, al qual pertany Seat, ha començat el mes d'octubre com la marca que més vehicles nous i tot terrenys està matriculant en el mercat espanyol. En els 13 dies transcorreguts del mes d'octubre, un període no homogeni per comparar-lo perquè té un dia laborable menys que el 2014, Volkswagen ha lliurat al mercat espanyol 2.233 unitats, el 3,95% més que un any abans (2.148), amb la qual cosa aconsegueix una quota de mercat del 10,7%. En una comparació a 9 dies, Volkswagen puja l'11,2% en taxa interanual, amb 2.039 matriculacions (la quota de mercat és del 10,99%) davant les 1.833 del mateix període del 2014 (quota del 10,55%).

Pel que fa a Skoda, les vendes en nou dies pugen a 519 vehicles, cosa que suposa una alça del 2,56% en taxa interanual; i als tretze dies a 564, el 7,38% menys. Amb aquestes dades la quota de mercat que té en el primer període analitzat és del 2,80% i en el segon del 2,71%.

Finalment, Audi puja als nou dies el 12,52% (amb 1.033 unitats i una quota de mercat del 5,57%), i als tretze dies l'1,26% (amb 1.117 unitats i una quota del 5,36%).

Per marques, i als 13 dies, Seat seria la quarta amb més lliuraments. Davant seu se situarien Volkswagen, Toyota i Renault, segons les fonts del sector consultades per Efe, que adverteixen que el període analitzat té poc valor en un mercat que fa nou trimestres consecutius que està a l'alça.

D'altra banda, el Consell d'Alcaldes del Baix Llobregat defensa la necessitat de garantir les inversions al sector de l'automòbil a la comarca, i sobretot a la planta de Martorell. En aquest sentit, el 20 d'octubre preveu aprovar un manifest on remarca que la Indústria representa el 22,16% del PIB de la comarca. Així, el Consell destaca la importància d'assegurar la inversió de Volkswagen de 3.300 milions d'euros per a la viabilitat de la fàbrica i per garantir l'activitat i ocupació del sector auxiliar de l'automòbil arreu de Catalunya. El text insta la Generalitat i el ministeri d'Indústria a mantenir "una actitud activa en la resolució del conflicte".