L'agència manresana de màrqueting on-line Capitan Fox, partner del gegant Google, ha organtitzat a les seves instal·lacions l'esdeveniment "Google Partners Connect" destinat a petites i mitjanes empreses interessades en com els mòbils han obert oportunitats de negoci per fer accions de màrqueting. Mitja dotzena d'empreses van assistir a l'acte, de capacitat restringida.

L'esdeveniment, que es va celebrar dimarts passat, va consistir en l'emissió de conferències ofertes per Google a totes les agències partner participants. Va obrir el foc la ponència de Fuen Clemares, experta en el Sector Lead Travel, Telecom & Finance de Google Espanya, que va fer una introducció sobre com el mòbil ha canviat les formes de consum. Segons va dir Clemares, no es preveu que augmenti el consum de veu en telèfons mòbils si bé sí que s'espera que el consum de dades es multipliqui per 10 fins al 2020, quan ja ha crescut el 55% el 2015 respecte a l'any anterior.

La següent ponència va anar a càrrec de Miquel Moya Porcel, representant del Sector Lead Travel & Retail de Google Espanya. Moya va introduir el concepte de "micro-moments", el moment exacte en què el client buscarà alguna cosa (amb un context, intenció i ubicació) que el pot fer connectar amb una marca en concret. Moya va centrar la seva explicació en un dels sectors que més ràpidament s'adapta a les noves tecnologies: el turisme. Segons va explicar Moya, els hotels són els "reis" de les compres a Internet. El 2014, en països com el Regne Unit, Alemanya, França i Itàlia, dels usuaris que van reservar hotels, entre el 60% i 80% ho van fer en línia. Els segueix de prop la compra de roba, però no supera el 40% i 50% del total de compradors d'aquests productes.

Finalment, Capitan Fox va exposar als assistents amb més detall alguns factors clau perquè un petit negoci pugui guanyar visibilitat a Internet, a més d'explicar algunes eines útils per conèixer millor el mercat en línia (com keyword planner) i també per analitzar punts febles. També es van analitzar alguns exemples amb empreses locals per entendre com pot adaptar qualsevol negoci el màrqueting digital a les seves necessitats pressupost.