Des de fa un segle la família Valldeperas està lligada al sector del transport. Tot va començar el 1916, ara fa quatre generacions, quan Josep Valldeperas Aspan, transportava carbó de les mines del Collet amb vagonetes tirades per matxos. El seu fill, Joan Valldeperas i Farràs, també transportava mineral i tot tipus de transport però des del 1949 ja ho feia amb el seu propi camió, austríac de la marca Steyr, la matrícula del qual, B-28868, guarden penjada en una de les parets de la nau logística de l'empresa al polígon de Bufalvent de Manresa.

El seu fill, Josep Valldeperas Arias, la tercera generació, des de ben petit ha estat vinculat al transport i tot sovint acompanyava el seu pare amb el camió. Més endavant, quan va ser gran, primer va fer d'ajudant i després va conduir un camió per a l'escorxador Mafrica fins que va començar a treballar a l'agència de transports Botines. Va ser en aquesta empresa manresana on el 1975 van adquirir un camió Pegaso de tres eixos del model 1065, que era el més gran de la flota i que conduïa el mateix Valldeperas. Però el 1992, com a conseqüència de la crisi econòmica que va viure el país, l'empresa va fer tancar i Valldeperas va adquirir el camió, amb el qual va iniciar el seu camí com a transportista independent.

Les seves filles, Montse i Anna, que també s'han incorporat a l'empresa familiar, expliquen va ser gràcies a la feina feta amb aquell camió, del qual destaquen que mai va tenir cap avaria ni va generar problemes al seu pare, i els ingressos que li va reportar que amb el temps va poder comprar un vehicle més modern, un Mercedes de tres eixos, del qual també recorden un resultat excel·lent. A més a més, remarquen que el paper de la seva mare, Ramona Valls, ha estat determinant, pel suport i l'ajuda que sempre ha donat al seu marit en aquesta aventura empresarial.

D'altra banda, les dues germanes expliquen que "com a resultat de la bona feina" els clients confiaven més encàrrecs al seu pare, que principalment es dedicava a viatjar, i aquest fet va propiciar que també necessités més infraestructura i una zona logística. Per aquest motiu, el 1995 va adquirir la nau del polígon de Bufalvent on hi ha instal·lada l'empresa i que té un superfície de 1.000 metres quadrats i un total de vuit molls de càrrega.

Amb Josep Valldeperas al capdavant, l'empresa s'havia centrat principalment en el transport estatal, però amb la incorporació de les dues filles, i també de Marc Ferrer, ara la firma s'ha internacionalitzat, i afirmen que estan preparats per transportar des d'un paquet, per petit que sigui, fins a un tràiler, des de qualsevol punt del món fins allà on demani el client. Tot i això, destaquen que la majoria dels seus clients són de Catalunya.

Un dels trets que els diferencia és la seva política d'atenció al client, al qual responen via telefònica les 24 hores del dia, que és molt personalitzada. En aquest sentit, els clients de què es responsabilitza l'Anna sempre parlen amb ella, els que són responsabilitat del Marc ho fan amb ell.

Aquest fet, juntament amb l'eficiència en el transport, expliquen que els permet tenir un creixement sostingut any rere any.

Ara, després de 100 anys d'història, una de les incògnites, que només el temps resoldrà, és saber si la cinquena generació familiar, actualment representada per la Clàudia -filla de la Montse-, que avui fa 8 anys, donarà continuïtat a l'empresa familiar.