n El director de Seat Espanya, Mikel Palomera, assegura que el mercat de l'automòbil segueix notant la falta d'un pla PIVE d'ajudes a la compra de vehicles eficients. En declaracions a la premsa, va destacar ahir que tenir un nou programa d'ajudes -el PIVE 8 va finalitzar el 31 de juliol passat- seria «molt positiu» per renovar l'actual parc automobilístic espanyol, l'antiguitat mitjana del qual xifra en 12 anys.

Segons la seva opinió, mentre que els ajuntaments -en referència als de Madrid i Barcelona- s'estan centrant a protegir el centre de les seves ciutats, no s'estan preocupant de renovar els cotxes que hi circulen. I va recordar que en la gamma de Seat hi ha diversos models impulsats per Gas Natural Comprimit (GNC) que destaquen per les seves baixes emissions i la seva gran autonomia -de fins a 1.500 quilòmetres- perquè també tenen un dipòsit de gasolina. Segons va explicar, els models de GNC són més barats que els dièsel, costen el mateix que un de gasolina i omplir el dipòsit és el 25 % més econòmic que si es tractés de gasoil. La seva tecnologia, respecte a la d'un cotxe elèctric, és assequible i assumible per als conductors. Dels punts de recàrrega de GNC va indicar que per al 2018 la previsió és que a Espanya s'arribi als 250 punts.