Una firma bagenca crea una app per fidelitzar clients del petit comerç

Els compradors acumulen un saldo que després es pot descomptar de les compres futures

22.04.2017 | 07:18
Els tres responsables de Gioop.

«Utilitzar una eina del segle XXI perquè els clients tornin i es quedin a comprar en el comerç tradicional, al centre dels pobles i les ciutats». Amb aquest objectiu va néixer l'aplicació Gioop, explica un dels seus impulsors, el bagenc Pep Gómez.

Gioop, una aplicació per a dispositius mòbils Android i iOS, permet als clients dels comerços que hi estan adherits acumular diners en cadascuna de les compres que fan, i els podran descomptar en la següent compra en el mateix comerç on han obtingut els punts. El saldo mínim que acumulen els clients és del 2% en cadascuna de les compres que fan i es pot afegir a altres promocions que realitzi l'establiment en qüestió. En la següent compra al mateix comerç decidiran si volen que se'ls descompti el saldo acumulat del tiquet de compra o el guarden per a més endavant.

L'aplicació també incorpora una eina de geolocalització amb la qual usuaris poden trobar botigues i també professionals, des de botigues de roba o alimentació fins a llauners o electricistes, passant per restaurants i tot tipus d'empreses.

Gómez, que juntament amb Giovani Díaz i Josep Massegur, entre d'altres, és soci de FidelityBag, l'empresa impulsora de l'aplicació, també explica que una de les funcionalitats que incorpora Gioops permet conèixer l'opinió que tenen els clients de les empreses.

Així, Gómez concreta que «una de les funcions de l'aplicació és l'avaluació del comerç. Aquestes opinions no es fan públiques, només les veu la botiga, però així sap què pensen els clients i què es pot millorar». En concret, el client fa una valoració de l'atenció que ha rebut i la relació qualitat-preu dels serveis o productes.

A més a més, les empreses que utilitzen Gioop també poden enviar ofertes i promocions als usuaris de l'aplicació en temps real. Això sí, els seus creadors destaquen que per evitar les molèsties que poden generar als usuaris rebre missatges de forma constant, aquests només reben les notificacions que envien les empreses a través de Gioop si tenen l'aplicació en execució.

L'aplicació es pot descarregar de forma gratuïta per part dels consumidors, mentre que els establiments han de pagar una quota i un percentatge de les vendes que fan a clients que utilitzen Gioop.

Gómez assegura que un dels objectius amb els quals neix aquesta aplicació també és «contribuir a fer visible el comerç de proximitat. S'ha d'aconseguir que la gent volti pels carrers i evitar que estiguin buits, i si no es cuida el petit comerç, el de proximitat, acabarà tacant». Gómez posa de manifest que «les petites botigues ho tenen molt complicat a l'hora de competir amb les grans cadenes i els gegants d'internet, sobretot a nivell de màrqueting. I amb Gioop els facilitem aquesta feina perquè tenen una eina per fidelitzar els seus clients».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

El logotip de Farggi.
Farggi-La Menorquina presenta un ERO per acomiadar 153 treballadors

Farggi-La Menorquina presenta un ERO per acomiadar 153 treballadors

L'objectiu de la companyia és concentrar tota la seva producció de gelats a Palau-solità i...

Alcampo i Mercadona són els supermercats més barats

Alcampo i Mercadona són els supermercats més barats

Els consumidors poden estalviar 900 euros l´any en funció de la cadena

JP Morgan desaconsella invertir en deute espanyol a curt termini per la situació a Catalunya

JP Morgan desaconsella invertir en deute espanyol a curt termini per la situació a Catalunya

Analistes del major banc dels Estats Units aposten pels bons portuguesos o alemanys

Roges celebra els 50 anys del seu primer supermercat amb voluntat de seguir creixent

Roges celebra els 50 anys del seu primer supermercat amb voluntat de seguir creixent

L'empresa bagenca factura 20 milions d'euros i espera augmentar el volum de negoci gràcies a noves...

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema