Les polítiques sancionadores a través dels radars instal·lats a les principals carreteres del país han estat unes de les més importants per reduir de manera notable el nombre de víctimes i el nombre de lesionats de molta gravetat (ahir mateix es donava a conèixer la reducció del 80% de lesions medul·lars per accident a l'Institut Guttmann). Els conductors ens queixem, sovint, d'aquell marge que fa que rebem la sanció dels Mossos, però allò de bo de les normes és que es fan per a tothom i tothom ha de respectar la mateixa ratlla, perquè sobrepassar-la vol dir sanció. Aquest llenguatge l'entenem bé. També és cert, però, com denunciava el RACC a final de la setmana passada, que la se-nyalització dels radars no sempre és la més adequada. Estaria bé, doncs, que la Generalitat tingués en compte les mesures que reclama l'associació de conductors: senyalització, distància, radars que estiguin situats en llocs on hi ha sinistralitat... En definitiva, que la llei i les sancions es carreguin de lògica i raó.