Si a un ciutadà de Manresa o del Bages li demanen quina és la carretera sobre la qual faria un rescat de la concessió, diria l'autopista. Per una raó fonamental: hi ha molt de desconeixement sobre els peatges a l'ombra, que no repercuteixen directament sobre la butxada del ciutadà, i un alt grau d'indignació contra l'autopista i la mateixa administració per haver estat incapaç de resoldre aquest tema si no és premiant o compensant al 100% la mateixa empresa. El govern de la Generalitat ha encarregat l'estudi per veure costos i solucions financeres de l'administració per rescatar la concessió que hi ha a l'eix Transversal, però aquí el peatge per als catalans és indirecte, i per tant, difús. (El sistema emprat va ser una necessitat davant el compromís del govern de fer les obres de desdoblament.)Però per molt que aquesta factura beneficiï molt més que cap altra els comptes de la Generalitat (ara Territori té el pressupost dedicat en gran mesura a pagar la factura a les concessionàries), és clar que aquesta no és la prioritat per als ciutadans.