En el llunyà 2014, el llavors conseller de Territori, Santi Vila, actual responsable de Cultura, va proposar en un acte a Berga una acció per eliminar els sistemàtics embussos de la C-16, que consistia a desdoblar fins a Cercs i, des d'allà fins a Bagà, establir un carril reversible que permeti abordar els moments d'alta intensitat de trànsit en qualsevol de les dues direccions. La proposta pretenia ser alternativa al molt costós desdoblament fins a Bagà, i Vila va anunciar que el projecte estaria enllestit el 2015. Però no. Una versió d'aquella proposta és en aquests moments a sobre la taula de l'actual conseller, Josep Rull. El nou termini és que el projecte estarà fet dins d'aquest any. I aquesta és la part barata de l'operació. Després vindrà l'adjudicació pressupostària, que s'acostarà als 150 milions, un pas que també es farà esperar. La Generalitat s'excusa adduint que els retards han estat causats per la dificultat d'acord amb els municipis afectats. Però en quatre anys han tingut temps de sobres.