Caminar ràpid o córrer, el resultat és el mateix

Ambdues activitats tenen els mateixos beneficis ja que en les dues es produeix la mateixa despesa d'energia

09.04.2013 | 15:06
Caminar ràpid o córrer, el resultat és el mateix
Caminar ràpid o córrer, el resultat és el mateix

Caminar ràpid pot reduir el risc de pressió arterial alta, colesterol alt i diabetis tant com córrer, segons estudis publicats en una revista de l'Associació Americana del Cor.

Caminar i córrer proporcionen una prova ideal dels beneficis de la intensitat de la caminada moderada i vigorosa degut a la participació dels mateixos grups musculars i les mateixes activitats realitzades en les intensitats diferents.

Després d'analitzar a 33.060 corredors i 15.045 caminants, es va trobar que la mateixa energia utilitzada per caminar a una intensitat moderada i a un ritme vigorós va donar lloc a reduccions similars en el risc per a la pressió arterial alta, el colesterol alt, la diabetis i la malaltia cardíaca coronària.

Com més van córrer i van caminar els participants millor eren els beneficis per a la salut. En comparar la despesa d'energia, el diagnòstic mèdic d'hipertensió, la hipercolesterolèmia, la diabetis i les malalties coronàries, els científics van trobar que córrer té un risc significativament reduït d'hipertensió d'un 4,2 per cent i caminar d'un 7 , 2 per cent. Córrer va reduir el colesterol alt (4,3%), la diabetis (12,1%) i la malaltia coronària (4,5%) i caminar ho va fer també però en unes taxes una mica superiors: en un 7%, 12,3% i 9,3%. Ja no hi ha excusa per cuidar-se.

Salut


Per què cal vacunar-se de la grip?
Per què cal vacunar-se de la grip?

Per què cal vacunar-se de la grip?

El virus no és mortal, però en embarassades o en persones majors de 60 anys pot ser-ho

Quants ous es poden menjar a la setmana?

Quants ous es poden menjar a la setmana?

L'ombra del colesterol sempre ha planat sobre aquest aliment

Remeis casolans per combatre la tos seca

Remeis casolans per combatre la tos seca

Descobreix com evitar-la amb ingredients que tens a casa i acaba amb les molèsties

Per què és dolent per la salut menjar a mitjanit?

Per què és dolent per la salut menjar a mitjanit?

No és convenient ignorar les senyals del rellotge biològic i menjar fora hores

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema