Segueix-nos a les xarxes socials:

Espanya és el segon país de la UE amb més abandonament escolar

Save the Children denuncia que la meitat dels centres concentren alumnes en situació de vulnerabilitat

Espanya es va mantenir el 2017 com el segon país de la Unió Europea amb més abandonament escolar, amb una taxa del 18,3% de joves entre 18 i 24 anys que han abandonat de forma prematura els estudis havent completat com a molt el primer cicle de secundària i no han rebut cap tipus de formació en l'últim mes, segons les dades publicades ahir per l'oficina d'estadística europea Eurostat.

Amb tot, Espanya ha aconseguit reduir l'abandonament escolar des del 30,3% observat el 2006, tot i que segueix per sobre de l'objectiu del 15% pactat amb la UE per al 2020, cinc punts més que l'objectiu per al conjunt del bloc comunitari.

Malta va ser l'únic soci europeu que va registrar una taxa superior (18,6%), mentre que Romania va ser el tercer estat membre amb mésr abandó escolar (18,1%). Per contra, Croàcia (3,1%), Eslovènia (4,3%), Polònia (5%) i Irlanda (5,1%) van ser els països amb els nivells més baixos d'abandonament escolar.

Les dades d'Eurostat mostren, a més, que catorze països de la UE han aconseguit les seves metes nacionals per al 2020, que són Bèlgica, Dinamarca, Irlanda, Grècia, França, Croàcia, Itàlia, Xipre, Letònia, Lituània, Luxemburg, els Països Baixos, Àustria i Eslovènia.

La segregació escolar

Un informe de Save the Children presentat ahir constata que gairebé la meitat dels infants d'arreu de l'Estat estudia en escoles amb una alta concentració d'alumnes en situació de vulnerabilitat. L'estudi, que porta el nom «Mescla't amb mi. De la segregació socioeconòmica a l'educació inclusiva», assenyala la segregació escolar socioeconòmica com un dels principals problemes del sistema educatiu arreu de l'Estat espanyol.

Segons l'estudi de l'ONG, la concentració d'alumnat de perfil socioeconòmic baix afecta al 46,8% del total dels col·legis i Catalunya és el segon territori de l'Estat amb més segregació, només per darrera la Comunitat de Madrid. L'informe també indica que l'índex de segregació a l'Estat ha augmentat el 13,4% els últims 10 anys, arribant al 0,31%, de manera que situa Espanya en el sisè lloc del rànquing europeu amb les puntuacions més altes, per damunt de la mitjana de la Unió Europea.

Save the Children assegura que un sistema educatiu que segrega, o no inclusiu, «limita les possibilitats de desenvolupament de la infància», sobretot de la més vulnerable, i subratlla que aquells països que tenen millors sistemes educatius són aquells que aposten «no només per la qualitat i l'excel·lència educativa, sinó per l'equitat».

Prem per veure més contingut per a tu