Skam és l'aposta de Movistar+ per atrapar el públic millennial. Una sèrie multiplataforma sobre joves de 16 anys i el seu dia a dia que s'emet primer en format de mini clips durant la setmana a través de les xarxes socials i els diumenges, a Movistar+, units en un capítol de 30 minuts. La idea va néixer a Noruega i ha recollit èxit notori allà on s'ha adaptat. Si vols seguit la versió espanyola, apunta aquests perfils d'Instagram, perquè els has de seguir:
Compte oficial:
Personatges:
@evavvillas
@lady.norris
@lo_siento_cris
@viridibabidibu
@laneboyjor
@xaolukas
@inesthe_best
@jojzalejandro
@cristiankmh
De què va Skam?
La sèrie arrenca amb l'inici d'un nou curs. Eva ha començat una relació d'amor amb en Jorge i al retrobar-se amb les amigues, alguna cosa ha passat. Se sent refusada per les amigues de sempre i no troba un grup on sentir-se integrada.
La clau de Skam és intenta que l'espectador visqui la història en temps real. És a dir, si un capítol passa durant una festa a les 12 de la nit d'un dissabte, serà aleshores quan es llançarà el clip de l'escena i els protagonistes utilitzaran els seus comptes Instagram per mostrar-ne fotos i vídeos complementaris.
Aquests perfils no són els dels actors, si no els dels personatges. Una aposta innovadora que no ha comptat amb presentació oficial ni promocions més que les publicacions a xarxes socials. Així es va fer a Noruega el 2015. El primer episodi va arribar a 4.000 persones. El segon, a dos millons en un país de cinc.
Firmen aquesta adaptació espanyola de la sèrie Begoña Álvarez i José Ramón Ayerra, que al currículum ja hi tenen haver treballat en sèries d'adolescents com Compañeros. Movistar+ ja n'ha encarregat una segona temporada.
El tràiler>