En sis anys d'activitat, des del juny del 2011, el Centre Reempresa, que ajuda a garantir la supervivència de les empreses sense relleu familiar, ha intermediat en processos de transmissió empresarial: ha donat continuïtat a 1.770 empreses a Catalunya, ha generat una inversió induïda de 80 milions d'euros i ha mantingut més de 5.100 llocs de treball, segons el balanç que se'n va fer ahir a Barcelona.

La taxa de supervivència de les empreses que han passat per aquest centre en els últims sis anys és del 87,5% i el sector serveis i la indústria han estat els més beneficiats.

El vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès, va presidir l'acte de celebració i va valorar molt positivament la tasca d'aquesta entitat que garanteix la «continuïtat dels negocis» de les pimes que necessiten un relleu en la direcció per mantenir-se en el mercat.

Antoni Abad, president de Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, va destacar en la seva intervenció que els resultats de l'entitat són el fruit «d'un èxit col·lectiu, de cooperació entre públic-privat i amb un entramat de tècnics, professionals, organitzacions i institucions que han entès que aquest era un bon instrument per mantenir i dinamitzar l'activitat empresarial dels territoris».

En el transcurs de l'acte de celebració es va anunciar l'obertura d'una nova línia d'actuació d'aquest centre empresarial que actuarà fins al 2020 i que a més d'assessorar per al manteniment del negoci buscarà ajudar les reempreses a créixer, guanyar dimensió i consolidar-se.

En l'informe de balanç d'aquests últims sis anys, s'afirma que el 91% de les persones que han participat en aquesta iniciativa de reemprendre un negoci han aconseguit mantenir o ampliar la plantilla fins arribar a salvar més de 5.100 llocs de treball. En relació amb la facturació, l'informe també destaca que en el 76 % dels casos les empreses afectades han mantingut o han fet créixer els seus ingressos després de prendre el relleu. Els enquestats consideren que els principals factors d'aquest creixement de la facturació han estat en el 60 % dels casos el perfil de l'emprenedor i en el 51 % els antecedents històrics de la companyia, és a dir, la seva reputació, el nom de la marca i la clientela consolidada.