Apple es va convertir ahir en la primera empresa nord-americana que arriba a una capitalització borsària d'un bilió de dòlars, per davant de gegants com Amazon, Alphabet (la matriu de Google) i Microsoft.

Impulsada pels seus resultats del trimestre més recent, la companyia va veure disparar el seu valor gairebé el 6% dimecres, i ahir, cap a les 11.50 hora local, els seus títols van superar breument la barrera dels 207,05 dòlars (+2,40 %), que conduïa a una fita.

Tot i que ha avançat en la carrera als seus rivals en el mercat dels EUA, Apple no és la primera empresa del món en valdre un milió de milions: fa onze anys, el 2007, ja ho va aconseguir la principal petroliera xinesa, PetroChina , a la Borsa de Xangai.

A la companyia de la poma l'han fet pujar en les últimes hores uns comptes financeres, publicats dimarts, segons les quals els seus beneficis semestrals van augmentar el 20,6% interanual, fins als 45.406.000 de dòlars. No obstant això, la reacció dels mercats es va centrar en el tram d'abril a juny, quan va ingressar 53.265.000, en part gràcies a les «robustes vendes» de l'iPhone, dels serveis d'Apple i dels seus productes portables. Encara que en el tercer trimestre l'empresa va vendre 41.300.000 d'unitats d'iPhone, gairebé les mateixes que en aquest mateix període del 2017, la facturació del producte va augmentar fins als 29.906 milions de dòlars, molt per sobre dels 24.846 milions registrats anteriorment. El preu mitjà dels telèfons en aquests últims tres mesos s'ha elevat a 724 dòlars, principalment pel model iPhone X, que als Estats Units està a la venda a partir de 999 dòlars.

Amb tot, el fabricant xinès Huawei ha superat Apple el segon trimestre de l'any com la segona empresa del món que més telèfons mòbils ven, darrere de la sud-coreana Samsung, segons la consultora Counterpoint.

Les vendes mundials de mòbils intel·ligents es van reduir el 2%, fins a 365,5 milions d'unitats per l'alentiment registrat en mercats com la Xina, els Estats Units i Europa Occidental. El segon trimestre, Huawei va disparar les seves vendes el 41%, fins als 54,2 milions d'unitats, fet que li va permetre superar Apple, que només va augmentar les seves entregues l'1% i passa a la tercera posició. Les vendes de Samsung es van reduir l'11%, fins als 71,6 milions d'unitats, encara que la marca sud-coreana va ser capaç de mantenir el primer lloc.