L'automobilística Seat va tancar el mes de juliol passat amb un volum mundial de matriculacions de 52.700 unitats, fet que representa una progressió del 35,7% en comparació amb les 38.900 unitats comercialitzades aquest mes del 2017.

Segons dades publicades pel consorci Volkswagen, l'empresa amb seu a Martorell va comercialitzar un total de 342.700 vehicles a tots els mercats en els quals opera durant els set primers mesos de l'any, el 20,1% més que en els mateixos set mesos de l'exercici precedent.

Seat ha estat la marca del grup alemany Volkswagen que més ha crescut durant el juliol passat. En concret, el grup alemany Volkswagen va registrar un volum mundial de vendes de 908.200 unitats durant el mes de juliol, el 10,6% de creixement respecte a les 820.800 unitats lliurades aquest mes del 2018, segons dades publicades per l'empresa.

Tot i aquestes dades positives, el responsable de Vendes del consorci, Fred Kappler, va afirmar que els desafiaments es mantindran en el futur pròxim i va assenyalar que des de la companyia estan treballant per anticipar els possibles efectes negatius de l'entrada en vigor de l'homologació WLTP, que tindrà lloc el proper 1 de setembre.

Per regions, Volkswagen va vendre 408.300 unitats a Europa el juliol, el 24,2% més, i 2.820.000 d'unitats des del gener, el 8,7% més, alhora que els seus lliuraments mensuals a Amèrica del Nord van baixar l'1,5%, fins a 81.400 unitats, i van pujar el 0,4% des de principi d''any, amb 546.400 unitats.

La corporació va matricular 51.300 vehicles a Sud-amèrica el setè mes de l'any, el 16,5% més, i 332.200 unitats en el que va de 2018, el 13,6% més, mentre que les vendes a l'Àsia i el Pacífic van millorar el 0,9% mensual, amb 335.700 unitats, i el 7,8% entre gener i juliol, amb 2.490.000 d'unitats.

D'altra banda, Volkswagen té previst arribar a una producció anual d'un milió de vehicles a la planta principal de Wolfsburg (Alemanya), al què contribuirà l'inici «avui» de la fabricació del tot camí Seat Tarraco.

Segons va informar Volkswagen, un augment de productivitat permetrà incrementar la capacitat d'utilització d'aquesta factoria, i alhora ha destacat que l'arribada del nou Golf i la signatura del nou pacte social per al futur ajudaran a assolir aquest volum de fabricació.

Volkswagen va recordar que, coincidint amb el llançament de la vuitena generació del Golf, la companyia ha decidit relocalitzar la fabricació del model des de Pobla (Mèxic) i Zwickau (Alemanya) a la planta de Wolfsburg, alhora que començarà a acoblar «aviat» el Seat Tarraco.

El responsable de Producció i Logística de la marca Volkswagen, Andreas Tostmann, va assegurar que la intenció de l'empresa és incrementar el 25% la productivitat de totes les seves plantes a Alemanya el 2020. «Es necessitaran esforços addicionals per mantenir-se competitius, particularment després del 2020», va afegir.