18 de novembre de 2018
18.11.2018

Killing Weekend: moda manresana amb valors

La firma instal·lada al nucli antic de Manresa dissenya roba inspirada en l'experiència dels seus creadors i elaborada de manera ètica i propera

18.11.2018 | 00:17

Per conèixer la història de Killing Weekend cal entrar en la història particular dels seus creadors perquè és fruit d'una història personal, gairebé íntima.

Tot va començar amb un viatge a l'Índia. Alba Martínez Armengol i Xavier Martínez Checa tenien les seves feines. Ella de mestra, ell de dissenyador gràfic, i van decidir deixar-ho tot per arriscar-se i anar al gran país asiàtic. «En un viatge, la buidor s'omple amb les experiències i en un moment determinat vam tenir la necessitat de transmetre-les», i una de les maneres que van trobar amb la qual ho podien fer realitat era creant una marca de moda i estampant-hi imatges i frases. I amb Killing Weekend van fer el projecte realitat. Primer, explica el Xavier, ho feien com un hobby, a part de les seves feines, i els caps de setmana anaven a diferents mercats, com el Palo Alto Market de Barcelona, el White Summer de la Costa Brava i el Mercado Central del Diseño de Madrid, entre d'altres.

Va ser així fins que a final del 2015, concretament el 12 de desembre, van obrir la botiga al car-rer Sant Miquel de Manresa i ara s'hi dediquen plenament i només van a mercats molt concrets com el Rec d'Igualada, on van ser la setmana passada, o l'Agulla Market, per una qüestió de proximitat. També han desfilat a la passarel·la 080 de Barcelona.

Ara estan concentrats en la botiga, que «per a nosaltres és un laboratori perquè tens un tracte més directe amb el client i saps millor què li agrada i ens permet fer una evolució», explica l'Alba, que afegeix que «un botiga física et posiciona com una marca més seriosa».

Però a més de la botiga del car-rer Sant Miquel també venen els seus productes a través d'Internet, «un canal que estem potenciant molt», expliquen. «Ens ha vingut a comprar gent de lluny, aquí, i amb la botiga on-line els ho posem més fàcil», diu l'Alba.

Expliquen que fan moda «ètica, amb valors», i precisament per aquest motiu tot és de proximitat. El disseny i la producció es fa a la mateixa botiga. A l'entresolat és on el Xavier fa els dissenys i l'Alba s'encarrega de fer-los realitat amb roba, al taller que tenen a la mateix establiment. I el cercle es tanca al mateix local quan venen les peces, on fins i tot tenen espai per a exposicions d'artistes locals.

A més a més, les coses que no poden fer al seu local, com el teixit, provenen d'empreses del ter-ritori a les quals «podem arribar en 30 o 60 minuts amb cotxe i veure com ho fan tot», explica el Xavier. La proximitat també es pot plasmar en algunes de les peces que confeccionen, on apareix el 08240, «l'antic codi postal de tota la ciutat de Manresa i que és un codi per als manresans», diu ell mateix.

Cada col·lecció «explica una història», afirma el Xavier. I l'actual és «Orígens», amb la qual expliquen com va néixer el projecte. I ja avança que la següent serà «0Year», per explicar «l'esforç del principi i el que costa aconseguir un somni, que en el nostre cas era la marca de moda».

Pel que fa a l'origen del nom Killing Weekend, que traduït significa «matant el cap de setmana», diuen que ve de la idea que «cada dia sigui per gaudir-ne com si fos el cap de setmana. No cal esperar que sigui divendres a la tarda perquè et caigui el bolígraf i puguis gaudir de la vida, i amb la moda és una manera de fer-ho».

D'altra banda, l'Alba remarca que «treballem amb valors», i a part de fer-ho amb empreses properes, explica que «fem molt poques peces. I si veiem que un disseny s'està venen molt, en fem més», però «no volem llençar res. No ens agrada fer grans produccions per abaratir costos i que després es converteixin en un residu».

També s'han implicat a la zona on són amb iniciatives com l'Antic o el festival FAVA.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit