La distribuïdora manresana El Petit Celler es proposa donar un impuls rellevant a la seva facturació obrint-se pas arreu de Catalunya en el negoci dels lots nadalencs. Fins enguany, El Petit Celler ha estat elaborant lots «de quilòmetre zero, a mida», explica el propietari de l'empresa, Sebastià Lozano, una activitat que mantindrà però que ampliarà gràcies a una aliança amb l'empresa especialitzada aragonesa El Portal. El Petit Celler comercialitzarà a Catalunya un catàleg, personalitzat per a l'empresa manresana, de lots nadalencs, un negoci que Lozano confia que «en cinc o sis anys» esdevingui el 40% del total de la facturació del Petit Celler, que actualment és de 6 milions d'euros anuals.

Dels lots de «quilòmetre zero», El Petit Celler n'elabora a l'entorn del miler cada Nadal, dissenyats al gust del client «i a partir de 20 euros». Entre els productes que s'hi ofereixen hi ha vins del Bages, formatges de Moià, llonganisses del Berguedà i xocolates d'Enric Rovira. «Amb l'aliança amb El Portal, la fita assolible a llarg termini és d'arribar al 40% de la facturació total, però un objectiu ja per a l'any que ve és assolir una facturació d'un milió d'euros», explica Lozano.

«Som una empresa flexible, versàtil, adaptable al client», diu el responsable d'El Petit Celler, un negoci de distribució de vins nascut a Moià i ja amb vint-i-tres anys d'història. Amb el mateix nom, l'empresa dirigeix un establiment de venda de vins i licors i de degustació al passeig Pere III de la capital del Bages, i un selecte wine bar a Barcelona. Lozano, però, es proposa redefinir el format del negoci de la botiga física. «Cada vegada són més deficitàries per la competència dels supermercats i del negoci on-line. Per això ens plantegem fer una aposta també per a la venda per Internet i alhora per complementar l'oferta de la botiga física amb experiències sensorials», avança Lozano. La intenció, en definitiva, és recolzar l'activitat actual de la botiga manresana El Petit Celler amb «un espai de degustació, tapes elaborades, cursos, un espai gastronòmic...». «Cada any busquem reblar el clau, perquè creiem que som un referent a Manresa i hem de respondre al client. Per això paga la pena reinventar-se», apunta Lozano.

D'altra bana, aquest dissabte, el Museu de la Tècnica de Manresa acollirà la tretzena edició de la Festa del Cava, que organitza El Petit Celler. Enguany s'hi podran degustar un centenar de caves i xampanys, d'una trentena d'elaboradors, que aterren a Manresa per donar a conèixer les seves últimes creacions. Durant la festa (que es farà de 5 de la tarda a 2/4 de 10 de la nit) es podran adquirir productes amb fins el 50% de descompte. Enguany el tiquet costa, a l'avançada, 25 euros, i 30 el mateix dia. Però té un al·licient afegit, ja que s'hi inclou un tiquet per degustar vuit tapes gourmet elaborades per una desena de restaurants locals. «Volem convertir la festa en un acte gastronòmic global», assegura Lozano. A la festa hi assisteixen habitualment un miler de persones, que l'any passat van adquirir 6.000 ampolles.