La producció d'oli d'oliva ha caigut un 56% en el segon mes de campanya de producció, segons dades del 30 de novembre, una xifra que suposa menys de la meitat de l'obtinguda en la campanya passada, a causa del retard en la maduració de les olives i de les pluges que han dificultat la recol·lecció, segons el butlletí de mercat d'oli d'oliva que publica el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

En concret, la producció d'oli durant els dos primeres mesos de la campanya d'enguany s'ha situat en les 102.500 tones, una fet que suposa un 56% menys que l'obtingut en la campanya passada i un 49% inferior a la mitjana de les quatre últimes campanyes de producció.

Malgrat això, la comercialització total d'oli d'oliva, amb 233.400 tones supera les sortides de la campanya passada, amb un volum d'exportacions que es manté per sobre de les anteriors i amb una lleugera caiguda del mercat interior.

Importacions

Les importacions, amb dades provisionals per al mes de novembre, s'estimen en 25.000 tones, mentre que les exportacions s'estimen en 161.500 tones, xifra que suposa el 5% més respecte a la campanya anterior i un 12% més en relació a la mitjana que s'ha registrat en les quatre últimes campanyes, sempre segons dades publicades pel ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

El mercat interior aparent se situa en les 71.900 tones, quantitat que baixa un 2% respecte a la de la campanya passada i un 6% respecte a la mitjana de les quatre precedents. La mitjana de sortides en aquest període va ser de 35.950 tones.

Respecte a la situació del mercat d'oli d'oliva, l'evolució dels preus de les últimes setmanes mostra pujades dels verges extra i verge, amb caigudes de llampants i refinats. No obstant això, totes les categories se situen per sota de la campanya anterior i la mitjana de les quatre anteriors.

D'altra banda, i sobre la campanya dels exercicis 2018 i 2019 d'oliva de taula, va començar amb unes existències l'1 de setembre de 391.530 tones, un 7 % superior a les que hi va haver en l'inici de la campanya anterior. La producció durant aquest primer trimestre ha estat de 578.790 tones, un 5 %més respecte a la campanya passada, segons dades del mateix ministeri.

Caiguda del 3%

En aquest període, s'han comercialitzat 128.470 tones, 91.530 tones amb destinació a l'exportació i 36.940 tones al mercat interior. La comercialització en conjunt d'oli d'oliva ha caigut el 3% respecte a la campanya anterior.