Seat està començant a enfocar la seva estratègia de vendes a l'Amèrica del Sud i l'Àfrica de Nord amb l'objectiu de ser menys depenents del mercat europeu --concretament la zona oest del continent--, en què concentra el 85% de les vendes.

En una entrevista a Europa Press, el vicepresident executiu comercial de l'empresa i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que la companyia amb seu a Martorell ha de créixer fora i accelerar la seva globalització.

En concret, ha destacat els resultats obtinguts a Algèria, país en què van vendre prop de 20.000 cotxes el 2018, la qual cosa suposa un 11% del mercat, i ha detallat que l'empresa també va obtenir bons registres al sud d'Amèrica, així com a Mèxic.

"A tota aquesta zona del nord d'Àfrica estem creixent i també al sud d'Amèrica, també a Mèxic. Entrarem a Xile en la meitat d'aquest any i reforçarem la nostra estratègia a Colòmbia", ha explicat.

La idea de la companyia és incrementar la seva participació en aquestes dues regions, per així créixer també en el 'share' de vendes de Seat a nivell mundial, que Griffiths confia que seguirà incrementant.

2019

Després del seu millor any de la història, amb 517.600 vehicles matriculats a tot el món --un 10,5% més que el 2017--, la companyia ha començat el 2019 amb la mateixa línia: va créixer un 14% al gener i un 11% al febrer.

No obstant això, la previsió per aquest any és que el mercat automobilístic s'estanqui tant a nivell espanyol com a nivell europeu, cosa que Griffiths també atribueix a factors més enllà de les normatives d'emissions, com el Brexit, la recessió d'Itàlia i el conflicte comercial entre els Estats Units i la Xina.

"El mercat a Europa no està arrencant en el primer trimestre. Per totes les discussions mundials, no només europees, com l'assumpte del Brexit, que no ajuda, sinó també a nivell mundial", ha asseverat.

OFENSIVA

Griffiths s'ha mostrat optimista amb el desenvolupament de l'empresa en aquest inici d'any i ha sostingut que amb els resultats collits són la "contratendència" del mercat.

"Tenim la sort que amb la nostra ofensiva de producte ara tenim la gamma més nova en el mercat. Tenim tres 'SUV'", ha afirmat, en referència a l'Ateca, a l'Arona i al Tarraco.

"Crec que serem la marca que més creix a Europa. L'any passat vam ser la marca que creixia més ràpid i, aquest any, després de dos mesos, segueix creixent. I a nivell de comandes i demanda també van molt bé l'Igbiza i el León", ha afegit.