L'empresa bagenca Masats va concloure aquesta setmana amb èxit les proves del nou sistema de portes d'andana que ha fabricat.

Concretament, Masats va instal·lar tres mòduls de portes d'andana a l'estació Riu Vell de la línia 10 sud del metro de Barcelona, una estació que encara no ha entrat en servei. Aquest projecte és fruit d'un acord de col·laboració amb l'ens públic Ifercat, responsable de les infraestructures ferroviàries de la Generalitat de Catalunya.

En aquest projecte, Masats va encarregar-se dels treballs d'obra civil i dels de la línia elèctrica, de la instal·lació de l'armari de control i de les proves funcionals prèvies a les proves d'ús real. També van fer-se les proves d'interfície amb el sistema de senyalització de Siemes.

Després d'aquestes actuacions, i amb la col·laboració de Transports Metropolitans de Barcelona, l'operador de la línia, van començar les proves finals, que consistien a fer proves intensives amb un tren automàtic sense conductor GoA4, el mateix model que circula per les línies automàtiques de Barcelona. Aquest tren va fer un recorregut entre dues estacions amb la finalitat de verificar i avaluar el funcionament correcte entre la senyalització i el sistema de portes d'andana.

Un element indispensable

Les portes d'andana són un element indispensable a les línies de metro automàtiques. Segons Masats, les portes que fabrica l'empresa «no només milloren la seguretat, ja que eviten caigudes accidentals a la via, sinó que també milloren la qualitat de l'aire i el control de la climatització».