L´operador de telecomunicacions manresà Fibracat acabarà el 2020 amb una facturació de 6 milions d´euros, el 36% més que l´anterior, fet que suposa, segons la companyia, haver assolit els objectius econòmics del darrer quadrienni alhora que inicia el pla estratègic 2021-2025 per arribar a 1 milió de clients l´any 2025.

Per a Fibracat, l´any 2020 ha estat l´any de l´expansió al territori i de grans inversions. Un dels seus objectius era tenir presència a les quatre demarcacions i amb la inauguració de l´store de Lleida la companyia manresana ha consolidat aquest objectiu després de tenir presència a Manresa, Reus i Girona. Segons recorda l´empresa en un comunicat, en cobertura de fibra òptica Fibracat ha fet una inversió del 29% més que l´exercici anterior. Quant a tràfic de dades, tant de fibra com de mòbil, Fibracat les ha duplicades enguany.

El CEO i cofundador de Fibracat, Josep Olivet, assegura que «estem apostant pel país invertint en infraestructura pròpia per oferir un preu més competitiu i un servei de més qualitat i amb seguretat». Actualment, Fibracat afirma oferir la latència d´Internet més baixa de tot Espanya, amb una velocitat de navegació de 1.000 Mbps. Olivet afirma que «tenim el compromís d´innovar per prestar el millor servei».

Fibracat recorda que en els darrers mesos ha desenvolupat projectes de connectivitat amb la col·laboració d´ajuntaments i consorcis públics amb la finalitat de «contribuir al desenvolupament de les ciutats, transformant-les en smart cities interconnectades». Durant lemergència sanitària, ha col·laborat amb institucions i entitats per donar connexió Internet a col·lectius vulnerables, com amb el projecte TelecomuniCAT de la Societat Catalana de Tecnologia per connectar pacients aïllats hospitalitzats, o amb la la Fundació Santa Clara, de sor Lucía Caram, facilitant targetes SIM per a infants en situació precària continuïn el curs escolar.