El nou codi de conducta pactat per MásMóvilOrangeTelefónica Vodafone, les quatre grans operadores de telefonia amb més quota de mercat a Espanya, entrarà en vigor aquest 1 de gener amb mesures com la prohibició de fer trucades comercials entre les 3 i les 4 de la tarda, o durant els caps de setmana. El nou codi evitarà també que sonin els telèfons abans de les 9 del matí i després de les 9 del vespre i augmentarà les garanties per evitar el contacte amb clients inscrits a la 'Llista Robinson'.

Aquest acord renova així el primer pacte entre operadors que es va firmar el 2010. Inicialment, Euskaltel en formava part, però s'ha integrat a MásMóvil durant el procés. No s'hi han sumat, en canvi, altres operadors.

Per controlar que es compleix l'acord, les parts implicades mantindran una reunió semestral en la qual s'obre la porta a que es vagi actualitzant i adaptant el contingut.

Un màxim de tres trucades al mes per client

Entre les noves mesures hi ha el control a través d'auditories de les actuacions de distribuïdors i altres plataformes d'emissió de trucades que utilitzin mitjans enganyosos, fraudulents o, en general, deslleials per la competència.

També s'augmentarà el control perquè no es puguin obtenir dades del consumidor ni respostes interpretables com una acceptació a canviar d'operadora, així com obtenir del consumidor qualsevol altre comportament que impliqui un desemborsament econòmic.

En qüestió de trucades, les operadores només podran trucar un màxim de tres vegades a un client durant un mes i, en cas que aquest rebutgi l'oferta, estaran obligades a esperar tres mesos abans de fer-ne una de nova. Les operadores asseguraran que el teleoperador que realitza la trucada pugui facilitar a l'usuari un número de telèfon per obtenir informació de qualsevol altre producte o realitzar qualsevol altra gestió comercial o reclamació.