La collita d’oli d’oliva arriba al mercat amb una altra caiguda de vendes
En els quatre primers mesos de la temporada 2023-2024 s’han posat a la venda 75 milions de litres, el 19,98% menys que en el mateix període de la campanya anterior
La nova campanya d’oli d’oliva, el produït amb les olives collides aquest hivern, està veient com el consum no remunta per culpa de l’escalada de preus que va registrar l’any passat, en el qual es va encarir un 70% de mitjana. En els quatre primers mesos de la temporada 2023-2024, s’han posat al mercat 75 milions de litres d’oli d’oliva, el 19,98% menys que en el mateix període de la campanya anterior. D’aquests, un total de 29,57 milions han sigut d’oli d’oliva verge extra, que ha tingut una caiguda de vendes del 25,23%.
En altres qualitats, el descens ha sigut una mica més contingut: del 22,05% per a l’oli d’oliva suau, del 7,81% per al conegut com a intens i del 5,13% per a l’oli d’oliva verge, segons va informar ahir l’Associació Nacional d’Industrials Envasadors i Refinadors d’Olis Comestibles (Anierac).
Des del gener del 2021, aquest producte ha experimentat un augment de preus del 165,5%. El gener passat, no obstant, la tendència va semblar contenir-se, segons l’Anierac. Aquell mes es va arribar als 20 milions de litres, fet que va suposar un inici d’any similar al del 2023, quan van sortir al mercat 19,8 milions, un 1,1% menys.
Temes
Més a Economia
-
Accionistes minoritaris del Banc Sabadell fan una crida a "resistir i no vendre" al BBVA
-
Les pluges eviten la pèrdua de tota la collita de cereal a la Catalunya central: "Ara farem la meitat d'un any normal"
-
9 preguntes amb resposta sobre l'OPA del Sabadell: El crèdit seria més car i empitjoraria el servei?
-
Franch Martí Interiorisme de Sallent tancarà les portes a finals de juny