La Diputació de Barcelona ha iniciat un pla de millora de la seguretat viària per a ciclistes i motoristes al conjunt de la seva xarxa de carreteres locals, segons va informar ahir en un comunicat.

El diputat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació, Jordi Fàbrega, va exposar aquest pla en el marc de la presentació de l'estudi EroRAP 2018 d'avaluació de la sinistralitat en el conjunt de carreteres catalanes, impulsat pel Racc.

Aquest pla de millora de la seguretat viària, al qual el diputat Fàbrega va convidar a sumar-s'hi el conjunt d'administracions amb competència en carreteres a Catalunya, preveu la incorporació de nous aforadors que facin més fiable les dades d'intensitat de circulació de motocicletes i bicis, així com un estudi específic d'accidentalitat d'usuaris vulnerables a la xarxa de carreteres locals.

L'estudi, que inclou vianants, ciclistes i motoristes, comporta la identificació dels punts amb més risc d'accidentalitat, detectats en els estudis de trams de concentració d'accidents, l'anàlisi del perfil d'usuaris, així com una diagnosi global sobre la tipologia d'accidents i d'usuaris i la seva freqüentació. A partir de l'estudi, segons va informar la Diputació, es realitzaran propostes de millora aplicables a les carreteres de la xarxa local, tant en l'àmbit urbà com en l'interurbà.

A banda d'aquestes actuacions, la Diputació de Barcelona manifesta que continuarà treballant en la inversió en protectors per a motoristes, en senyalització antilliscant, i en ferms amb rugositat.

L'objectiu és reduir el volum i la gravetat dels accidents amb vehicles de dues rodes. En aquest sentit, el diputat Jordi Fàbrega va assegurar que en el 50% de les carreteres de la Diputació de Barcelona s'han instal·lat barreres protectores de seguretat de doble tanca, amb pantalla plana per a motoristes.