La interrelació entre els gestors del turisme rural i els productors d'aliments ecològics i la col·laboració entre aquests dos actors econòmics suposarà incrementar el potencial turístic de la comarca i el seu entorn. Així ho creuen els responsables de la jornada tècnica «Sinergies entre turisme rural i producte local», que s'ha celebrat aquesta setmana a la sala cultural de l'Ajuntament amb un notable èxit de participació.

L'Escola Agrària, amb el suport de l'Agència de Desenvolupament Local Solsona Cardona (ADLSC), va organitzar la xerrada-taller. En el transcurs de la jornada es va analitzar i debatre possibles models a implementar per apropar els productes ecològics i de proximitat als usuaris de turisme rural; una iniciativa que ha de tenir la participació dels propietaris i gestors de cases rurals, dels elaboradors dels productes alimentaris i també del petit comerç local. La xerrada-taller va tenir, sobretot, un caire pràctic; i, en aquest sentit, es van posar sobre la taula tres experiències.

Dolors Etxalar, tècnica de Promoció Local de l'Ajuntament de Tremp, va parlar del programa de dinamització del sector agroalimentari al Pallars; Jordi Pellicer, president de l'Associació de Turisme Rural del Berguedà, va explicar la iniciativa «La botiga rural on-line»; i, ?nalment, Jordi Corbera, de la cooperativa d'inserció Riuverd de Solsona, va exposar la seva experiència (vegeu desglossat). Seguidament, hi va haver un torn de preguntes i un debat entre els assistents a la jornada.