El departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a concurs les obres per construir una barrera central i un tercer carril a C-55 des de l'alçada de l'aeri de Montserrat fins abans del túnel del viaducte de la Puda, actuació que queda situada en terme de Collbató (Baix Llobregat). La barrera central de separació dels dos sentits de circulació serà com la que ja es va completar en aquesta mateixa carretera a principi d'aquest any entre Manresa i Sant Vicenç. L´obra s´adjudicarà a principis de l´any vinent i es preveu que l´execució comenci durant la primavera, amb un termini de nou mesos.

El projecte abasta un tram de dos quilòmetres de la C-55 que registra un trànsit de més de 14.000 vehicles diaris. El carril addicional previst s´implantarà en sentit Manresa i tindrà 1,1 quilòmetres de longitud, per donar més capacitat i seguretat a la carretera. També, es col·locarà al centre de la via una barrera de seguretat de formigó, d´1,6 metres d´amplada, per reforçar la separació dels dos sentits de circulació i evitar els xocs frontals.

Millora d´un encreuament

Les obres comportaran també la millora de l´encreuament de la C-55 amb la B-113 (carretera de ca n´Astruc), amb la formació d´un tercer carril central a la C-55 i una rotonda fora del tronc de la B-113 per a fer els canvis de sentit amb més comoditat i seguretat. Altres tasques incloses en aquesta actuació són el tractament previ dels punts de la carretera on hi hagi flonjalls (deformacions), l´estesa d´una nova capa de paviment, la millora dels elements de drenatge o la formació de noves cunetes.

D´altra banda, es construirà un calaix que, a més de facilitar el drenatge, servirà de pas de fauna, s´adequarà la senyalització i es col·locaran noves barreres de seguretat. Finalment, s´inclouen les hidrosembres, plantacions i mesures addicionals d´integració en l´entorn.