L'empresa Catseient de Santpedor està especialitzada en la instal·lació de butaques i grades en equipaments que tenen una gran capacitat d'espectadors.

L'empresa va néixer l'any 2011 a Santpedor com a hereva d'una altra companyia que també es dedicava a la instal·lació de seients en espais col·lectius.

La firma, segons explica un dels seus socis, Carles Benayas, té tres grans branques d'activitat. Una és la instal·lació de butaques i grades per a teatres i sales polivalents; la segona és la dedicada a les grades per a recintes esportius i, finalment, la tercera línia de negoci és el disseny i instal·lació de mobiliari universitari.

Benayas explica que, en les tres línies de negoci de què disposa, l'empresa actualment està preparada per encarregar-se de tot el procés: des del disseny inicial de com han de ser les grades i el seu suport (tenen un equip d'enginyeria), la fabricació i muntatge, la seva instal·lació i, finalment, un cop han estat instal·lades també es fan càrrec del seu manteniment.

Dins el ventall de l'oferta de grades que dissenyen i munten, també hi ha les anomenades graderies telescòpiques, que són les que queden plegades quan no són necessàries en l'espai on s'han instal·lat.

Aquestes grades, explica Be-nayas, poden ser totalment automàtiques, semiautomàtiques o manuals.

Quan reben un encàrrec o guanyen un concurs per assumir una instal·lació, Benayas explica que fan tot el disseny i després ells mateixos fan l'acoblament de totes les peces de les butaques i les graderies. Assegura que treballen amb proveïdors de la zona, «d'un radi màxim de 100 quilòmetres», perquè d'aquesta manera «podem fer un seguiment constant de totes les peces que ens fabriquen i, si sorgeix qualsevol problema, també el podem solucionar d'una manera més ràpida que si fem els encàrrecs a empreses que són més lluny».

Pel que fa al seu àmbit d'actuació, explica que treballen per tota la península Ibèrica i que també han fet algunes sortides a l'estranger. En aquest sentit, afirma que tant el disseny a través d'ordinador com Internet els han ajudat molt a l'hora de treballar a distància, ja que ara es poden fer simulacions molt ajustades de com serà un espai un cop s'hagin instal·lat els seients, amb un contacte constant amb el client.

Tot i això, assegura que quan els clients els ho demanen, els ense-nyen instal·lacions reals que ja han fet, i en la primera visita «intentem no ser-hi perquè així tothom pugui parlar amb total llibertat de com hem treballat».

Benayas també afirma que un cop han portat a terme una instal·lació, la seva voluntat és mantenir el contacte i fer-ne el manteniment, tant preventiu com correctiu. Explica que poden fer tant el manteniment del material que ells han instal·lat com el d'altres fabricants.

Pel que fa al perfil del seu client, explica que en el 95% dels casos es tracta d'institucions públiques, ja que són els que acostumen a construir equipaments amb una gran capacitat. Tot i això, reconeix que han treballat en alguns projectes públics que com a conseqüència de la crisi han quedat paralitzats.

Pel que fa al 5% restant, explica que són fundacions molt específiques, empreses o fins i tot particulars.