L´alcalde de Manresa vol recordar l´estratègia del govern de Manresa en relació a les infrastructures ferroviàries: la Catalunya Central té en perspectiva dues ocasions de millora de la infrastructura ferroviària de comunicació: Una a llarg termini i que té a veure amb l´eix transversal ferroviari i un altre de més immediata a través de la millora de la línia de rodalies.

Segons Camprubí, "la prioritat de l´equip de govern de Manresa és aconseguir les millores a través de la línia actual de tren de rodalies. Ministeri, Generalitat i Ajuntament estan treballant en el marc del Pla d´Infrastructures de Rodalies de Barcelona. El desenvolupament d´aquest pla ha de permetre a Manresa situar-se a menys d´una hora de distància de Barcelona".

L'alcalde, a més, ha afegit que hi ha "tres arguments que justifiquen les expectatives de Manresa: El Ministeri de Foment té una partida pressupostària del 2010 de 700.000 € destinada als treballs de projecció del Pla d´Infrastructures; S´està projectant la construcció del túnel de Montcada que suposarà una important reducció de temps, i un altre projecte que no inclou el Pla però que hi ha la voluntat política de realitzar és la creació de la tercera via a partir de Sabadell i en direcció a Moncada".

"Durant aquest any 2010 el Ministeri de Foment té previst tenir un estudi informatiu de construcció del túnel de Moncada i un estudi funcional de tota la línia que incorpori totes les millores que es preveuen".

"Per Manresa, l´aposta per el tren de rodalies comportarà el compliment de les aspiracions de la ciutat d´una manera més immediata i més efectiva que a través del tren transversal, pel seu recorregut i per les ciutats que connectaran amb Manresa".

"La reducció de temps a través de la línia de rodalies permetrà accedir a Barcelona amb més connexions i més centralitat que la línia d´alta velocitat. Rodalies estarà connectat a la línia 9 de metro, al metro del Vallès (que permetrà arribar a la Universitat Autònoma amb tres quarts d´hora), aturar-se a les estacions centrals de Barcelona i accedir directament a l´aeroport".

"L´aspiració de Manresa és arribar a la plaça Catalunya amb 50 minuts a través del trens directes i amb 60 minuts amb els semidirectes".

"L´opció de l´eix ferroviari transversal també beneficiarà a la Catalunya Central i a Manresa. Aquesta és una opció de planejament i de realització futura. Però aquesta no serà una alternativa pràctica per a la majoria de la població. Aquest serà un tren d´alta velocitat que passarà per Igualada (no per l´estació de centre ciutat) i arribarà a Barcelona per l´Estació de Sants sense passar per les parades del centre. El recorregut total també oscil·larà entorn dels 50 minuts".

"El principal avantatge d´aquesta infraestructura de tren transversal serà l´acostament que proporcionarà a Girona i Lleida i la connexió en ample europeu per a mercaderies".